FPF:UCJAU013 Tvorba učebních plánů - Informace o předmětu
UCJAU013 Tvorba učebních plánů
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Jašková (cvičící)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- TYP_STUDIA(N)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství angličtiny pro střední školy (program FPF, N7504 UcSS)
- Cíle předmětu
- Tvorba učebních plánů a projektování výuky je nedílnou součástí současné učitelské praxe. Studenti se v rámci předmětu seznámí s přípravou, tvorbou a vyhodnocováním plánů. Poznají možnosti v tvorbě plánů, kurikula různých typů školských systémů především zemí cílového jazyka. Důležitým problémem je také otázka hodnocení školy, mimoškolního učení a sebevzdělávání po ukončení školní docházky. Znalosti získané při teoretickém studiu si studenti prakticky ověří v seminářích, které na ně navazují v různě odstupňovaných praktických aplikacích. Posluchači se naučí vypracovávat různé druhy plánů a příprav na vyučovací jednotku, realizovat je a také hodnotit.
- Osnova
- Sylabus semináře:
1. Scope of syllabus design
2. Learning purpose and learning goals
3. Product-oriented syllabuses
4. Process-oriented syllabuses
5. Objectives
6. Needs analysis and goals
7. Content and its grading
8. Learning tasks and their grading
9. Objectives and their grading
10. Curriculum and syllabus models
11. General English and ESP syllabuses
12. Exploring Common European Framerwork for Languages
- Sylabus semináře:
- Literatura
- doporučená literatura
- Ur, P. A Course in Language Teaching. Practice and Theory. info
- Munby, J. Communicative Syllabus Design. info
- Dubin, F. a Olshtain, E. Course Design. info
- Woodward, T. a Lindstromberg, S. Planning from Lesson to Lesson. info
- Yalden, J. Principles of Course Design for Language Teaching. info
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme, UP Olomouc, 2002. info
- Nunan, D. Syllabus Design. info
- Nunan, D. The Learner-Centred Curriculum. info
- Johnson, R. K. The Second Language Curriculum. info
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2020/UCJAU013