FPF:UCJITBK029 Italian Language Seminar 1 - Course Information
UCJITBK029 Italian Language Seminar 1
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Italian (programme FPF, ITAL-bpk)
- Course objectives
- Práce v jazykovém semináři má syntetizující charakter. Je založena na využívání poznatků, které student získává při studiu italské morfologie, syntaxe a lexikologie. Náplň tvoří četba a rozbor italského textu se zaměřením na zásadní jazykové jevy, kterými se italština jako jazyk na pomezí jazyka analytického a syntetického liší od češtiny jako jazyka syntetického. Cílem semináře je prohloubit pochopení jazykového systému italštiny, usnadnit rychlou orientace v rozsáhlejším textu a současně rozšiřovat slovní zásobu. Rozebíraný text má být nosný i z hlediska obsahu tak, aby znamenal doplnění poznatků v oblasti historie, kultury a reálií Itálie. Náplň předmětu tvoří (obměnitelný) soubor textů o rozsahu v průměru 10-15 stran sloužící jako materiál k jazykové analýze.
- Learning outcomes
- Analýza delších italských textů, jejímž výstupem je prohloubení znalostí jazykového systému italštiny na rovině morfosyntaxe.
- Syllabus
- Soubor textů k analýze 1. Parks, T. Gli italiani. Milano: Bompiani, 1995, s. 3-11. 2. Buzzati, D. Il deserto dei Tartari. Milano: Mondadori, 1995, s. 3-20. 3. Parks, T. Gli italiani. Milano: Bompiani, 1995, s. 35-46. 4. Boneschi, M. Poveri ma belli. I nostri anni cinquanta. Milano: Mondadori, 2001, s.. 124-149. 5. Boneschi, M. Poveri ma belli. I nostri anni cinquanta. Milano: Mondadori, 2001, s. 150-167. 6. Moravia, A. Racconti romani. Milano: Bompiani, 2002, s. 144-149. Analyzované a srovnávané jevy: pronominální subjekt v italské větě, postavení adjektiv, předložkové vazby s adverbiálním významem, kategorie aspektu ve srovnání s kategorií vidu v češtině, funkce a významy italských gramatických časů, struktura predikátu, modální schémata větných typů, modální schéma souvětné.
- Teaching methods
- seminar
- Assessment methods
- písemná zkouška
- Language of instruction
- Italian
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: 8h/s/sem.
Information on the extent and intensity of the course: 8h/s/sem.
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2022/UCJITBK029