ARTAVTBK51 Psychologie reklamy

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2023
Rozsah
4p+4s/sem. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal
Předpoklady
nejsou definovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Predmet Psychológia reklamy má za cieľ poskytnúť základné teoretické vedomosti a prehľad o problematike reklamy z psychologického hľadiska a vysvetliť základné psychologické pojmy v súvislosti s reklamou.
Osnova
  • 1. Teoretické východiská z oblasti reklamy a marketingovej komunikácie. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie.
  • 2. Druhy reklamy. Cieľová skupina. Proces komunikácie.
  • 3. Základné psychologické smery.
  • 4. Výskumné metódy.
  • 5. Vnímanie reklamy a bariéry při pôsobení reklamy.
  • 6. Účinnost reklamy.
  • 7. Osobnosť príjemcu reklamných výpovedí. Charakteristiky osobnosti. Teórie osobnosti. Typológia príjemcov reklamných výpovedí.
  • 8. Percepcia a zmyslové vnímanie. Pamäť.
  • 9. Motivácia.
  • 10. Učenie.
  • 11. Emócie v reklame. Emócie prijímateľa reklamného posolstva.
  • 12. Archetypy v reklame.
  • 13. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie – rekapitulácia princípov, reflexia.
Výukové metody
přednášky, semináře, společné analýzy, diskuse, prezentace, domácí cvičení
Metody hodnocení
Účast na seminářích (75 %)
Seminární práce v rozmezí 5 stran textu (analýza vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, zima 2024.