FPF:ARTKSPBP75 Psychologie reklamy - Informace o předmětu
ARTKSPBP75 Psychologie reklamy
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal - Rozvrh
- každé liché úterý 13:55–15:30 D2
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kamera, střihová skladba a digitální postprodukce (program FPF, KamerStrih)
- Cíle předmětu
- Predmet Psychológia reklamy má za cieľ poskytnúť základné teoretické vedomosti a prehľad o problematike reklamy z psychologického hľadiska a vysvetliť základné psychologické pojmy v súvislosti s reklamou.
- Osnova
- 1. Teoretické východiská z oblasti reklamy a marketingovej komunikácie. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie. 2. Druhy reklamy. Cieľová skupina. Proces komunikácie. 3. Základné psychologické smery. 4. Výskumné metódy. 5. Vnímanie reklamy a bariéry při pôsobení reklamy. 6. Účinnost reklamy. 7. Osobnosť príjemcu reklamných výpovedí. Charakteristiky osobnosti. Teórie osobnosti. Typológia príjemcov reklamných výpovedí. 8. Percepcia a zmyslové vnímanie. Pamäť. 9. Motivácia. 10. Učenie. 11. Emócie v reklame. Emócie prijímateľa reklamného posolstva. 12. Archetypy v reklame. 13. Reklama ako nástroj marketingovej komunikácie – rekapitulácia princípov, reflexia.
- Literatura
- povinná literatura
- VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 4. vyd. Praha: Grada publishing, 2012.
- HRADISKÁ, E. Psychológia médií. Bratislava: Eurokódex, 2009.
- SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu. 2. vyd. Zlín: Aleš Čeněk, 2005.
- KOTLER, P. – ARMOSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada publishing, 2007.
- CLOW, K. E. – BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008.
- doporučená literatura
- PROCHASKA, J. O. – NORCROSS, J. C. Psychoterapeutické systémy – průřez teoriemi. Praha: Grada, 1999.
- KERN, H. – METH, CH. – NOLZ, H. – PETER, M. – WINTERSPERGER, R. Přehled psychologie. Praha: Portal, 2004.
- KOUDELKA, J. Pestrý svět referenčních skupin v reklamě. In: Marketing a komunikace. 2005, vol. 15, no. 1, s. 6–9.
- VYSEKALOVÁ, J. – MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007
- MONZEL, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009.
- Výukové metody
- přednáška, seminář
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích (75 %). Seminární práce v rozmezí 5 stran textu (analýza vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie)
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/ARTKSPBP75