FPF:UBKKDBK043 Public Relations - Informace o předmětu
	UBKKDBK043 Public Relations
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2025
- Rozsah
- 4p+4s/sem. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavla Bergmannová (přednášející)
 Mgr. Pavla Bergmannová (cvičící)
- Garance
- Mgr. Pavla Bergmannová
 Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie v divadelní praxi (program FPF, KDDP)
 
- Cíle předmětu
- Předmět umožní studentům získat hlubší teoretické i praktické znalosti z oblasti PR. Vybaví je poznatky o plánování, přípravě a realizaci PR aktivit, problematice interní komunikace, media relations, využití internetu pro komunikaci s různými cílovými skupinami, ale i s důležitou oblastí krizové komunikace a dalšími tématy.
- Výstupy z učení
- Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků Public Relations.
- Osnova
- 1. Public Relations jako nástroj marketingové komunikace.
- 2. Reklama versus Public Relations.
- 3. Media Relations.
- 4. Interní komunikace.
- 5. Krizová komunikace.
- 6. Reputace.
- 7. Sponzoring.
- 8. Lobbing.
- 9. Způsoby měření účinnosti Public Relations.
- 10. Etika v PR.
- 11. Využití nových médií v Public Relations.
- 12. Tvorba strategie 1.
- 13. Tvorba strategie 2.
 
- Výukové metody
- Přednášky, diskuse, skupinové projekty, prezentace odborníků, čtení.
- Metody hodnocení
- 1. Účast na přednáškách a seminářích (min. 75%).
 2. Aktivní účast v diskusích během výuky, plnění dílčích tvůrčích úkolů.
 3. Vypracování závěrečné seminární práce: na základě požadavků korespondenčního úkolu v kapitole 12 (Tvorba strategie 1) ve studijních oporách Public Relations (viz s. 116-117) student navrhne mediální kampaň pro studentský multižánrový Festival Na cestě (termín konání 11. – 14. listopadu 2026 = 4 dny). Vzhledem k tomu, že festival zatím nemá jasný program, je nutno rovněž pracovat s fiktivní verzí programu (dle volby studenta), či se inspirovat programy ročníků minulých (viz webové stránky https://festivalnaceste.fpf.slu.cz/). Ve výjimečných případech lze vytvořit mediální kampaň i k jinému festivalu. Volbu je vhodné konzultovat s vyučujícím.
 Úkol student zašle v písemné podobě (textový formát .doc, .rtf, NE v pdf) nejpozději do 23. 1. 2026 na adresu pavla.bergmannova@fpf.slu.cz.
 Rozsah práce – minimálně 3 normostrany.
 4. Po odevzdání budou práce pedagogem písemně okomentovány a v rámci zpětné vazby zaslány zpět studentovi. Nevyhovující texty budou vráceny k přepracování či případnému doplnění/rozšíření.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
 
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2025/UBKKDBK043