UNZSOP045 Nursing Care in Pediatrics 4

Faculty of Public Policies in Opava
Summer 2024
Extent and Intensity
0/20/25. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MUDr. Dalibor Hudec, MBA (lecturer)
Mgr. Gabriela Světnická (seminar tutor)
Guaranteed by
Institute of Paramedical Health Studies – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: Mgr. Veronika Slováček Hagenová
Timetable
Thu 14. 3. 8:05–13:50 C205, Wed 20. 3. 13:05–17:10 C301, Wed 27. 3. 13:05–16:20 C301, Wed 10. 4. 13:05–16:20 C301
  • Timetable of Seminar Groups:
UNZSOP045/A: Wed 13. 3. 8:05–12:10 C307, Thu 21. 3. 9:45–13:50 C301, Thu 25. 4. 8:05–12:10 C307, Mon 13. 5. 8:05–12:10 C307, Wed 15. 5. 8:05–12:10 C307, G. Světnická
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek, který tvoří základ pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče v pediatrii. Umožňuje studentům komplexní pohled na růst a vývoj zdravého i nemocného dítěte s ohledem na poskytovanou léčebnou a preventivní péči. Student/ka bude schopen/schopna identifikovat specifika individuálních potřeb dítěte v souvislosti s patologickými stavy, vývojovými anomáliemi a onemocněním dětského věku. Bude znát standardní diagnostické procedury a testy u jednotlivých klinických stavů. Bude schopen/schopna rozpoznat základní patologie od počátku dětského věku tak, aby byl schopen plánovat a realizovat efektivní ošetřovatelskou péči.
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti: Student je schopen popsat postupy a principy ošetřovatelské péče u dětí s různými typy onemocnění a úrazů. Dokáže charakterizovat ontogenetické zvláštnosti dětského věku. Odborné dovednosti: Student/ka bude schopen/schopna identifikovat specifika individuálních potřeb dítěte v souvislosti s patologickými stavy, vývojovými anomáliemi a onemocněním dětského věku. Bude znát standardní diagnostické procedury a testy u jednotlivých klinických stavů. Bude schopen/schopna rozpoznat základní patologie od počátku dětského věku tak, aby byl/byla schopen/schopna plánovat a realizovat efektivní ošetřovatelskou péči. Obecná způsobilost (kompetence): Student/ka je připraven/připravena poskytovat péči dětem s různými biopsychosociálními charakteristikami a potřebami. Po absolvování předmětu je student způsobilý aktivně pečovat o dítě metodou ošetřovatelského procesu v rámci kompetencí daných legislativou.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Popáleniny, problémy vzniklé horkem nebo chladem. 2. Otravy u dětí, úrazy. 3. Akutní život ohrožující stavy u dítěte a KPR 4. Týrané a zneužité dítě 5. SIDS, terminální stadium, úmrtí dítěte 6. Psychosomatické nemoci, poruchy chování a poruchy způsobené prostředím 7. Specifika ošetřovatelské péče u dítěte s termickým poraněním a problémy vzniklými horkem nebo chladem 8. Specifika ošetřovatelské péče u dítěte s intoxiakcí 9. Specifika ošetřovatelské péče u dítěte s polytraumatem 10. Specifika ošetřovatelské péče u dítěte v akutním život ohrožujícím stavu 11. Specifika ošetřovatelské péče u dítěte po KPR 12. Specifika ošetřovatelské péče u týraného a zneužitého dítěte 13. Specifika ošetřovatelské péče u dítěte v terminálním stadiu, úmrtí dítěte, péče o mrtvé tělo.
Literature
    required literature
  • LEBL, J., PROVAZNÍK, K., HEJCMANOVÁ, L. a kol. Preklinická pediatrie. 2. přeprac., vyd. Praha: Galén, Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7262-438-6.
  • KLÍMA, J. a kol. Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. 1. vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5014-9.
  • LEBL, J., JANDA, J., POHUNEK, P., STARÝ, J. et al. Klinická pediatrie. 1. vyd. Praha: Galén, 2012. ISBN 978-80-7262-772-1.
  • FENDRYCHOVÁ, J. Péče o kriticky nemocné dítě. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2005. ISBN 80-7013-427-5.
  • HLADÍK, M. Dětské lékařství pro studenty ošetřovatelství. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2008. ISBN 980-7248-472-0. info
    recommended literature
  • European Resuscitation Council. Guidelines for Resuscitation 2020.
  • MUNTAU, C. A. Pediatrie. 6. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4588-6.
  • DUDERSTADT, K. Pediatric Physical Examination: An Illustrated Handbook. 3rd ed. St. Louis: Mosby, 2018. ISBN 978-0323476508.
  • KUKLA, L. a kol. Sociální a preventivní pediatrie v současném pojetí. 1. vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-3874-1.
  • SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3593-1. info
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, instruktáž, demonstrace, hraní rolí, diskuze, samostudium.
Assessment methods (in Czech)
Splnění 80% docházky ve výuce, aktivita ve výuce (studentovi, který se z vážných důvodů nemohl povinné výuky zúčastnit, vyučující určí náhradní způsob splnění studijních povinností). Zápočet: písemný test, 80% úspěšnost. Zkouška: ústní.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2024/UNZSOP045