UPPV00117 Seminář z pedagogických a didaktických technologií

Fakulta veřejných politik v Opavě
léto 2008
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Garance
Ing. Radim Štefan
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Semináře navazují na učivo z Pedagogické a didaktické technologie. Část seminárních témat má tři základní roviny - téma jako předmět pedagogické teorie, téma jako příležitost k rozvíjení didaktických dovedností a konečně konkrétní studentská činnost (mikrovýstup). Předmět je omezen na max. počet 15 studentů.
Osnova
  • 1. Zásady práce s jednotlivými druhy MDP
    2. Počítačová technika v práci učitele - cvičná tvorba didaktické výukové sekvence v programu PowerPoint a její seminární prezentace.
    3. Vyhledávání výukových materiálů na internetu dle aprobačních předmětů - tvorba rešerše.
    4. Výukový software - vytvoření návodu k použití a jeho pedagogické a didaktické hodnocení.
    5. Využití skupinového vyučování v jednotlivých fázích výuky - studentské mikrovýstupy.
    6. Projektová výuka.
    7. Formy hodnocení ve výuce.
    8. Příprava didaktického testu s využitím aktivních sloves Bloomovy taxonomie výukových cílů.
Literatura
    povinná literatura
  • ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. Využití počítače při vyučování: náměty pro práci dětí s počítačem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6. info
  • SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele: efektivní práce s informacemi ve škole. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5. info
  • GESCHWINDER, J., RŮŽIČKA, E., RŮŽIČKOVÁ, B. Technické prostředky ve výuce. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1995. ISBN 80-7066-604-8. info
  • FIALOVÁ, I. ET AL. Didaktická technologie: sborník vědeckovýzkumných a metodických prací. Praha: Karolinum, 1994. ISBN 80-7066-851-2. info
    doporučená literatura
  • KOLÁŘ, Z. ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X. info
  • GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6. info
  • ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno, 1998. ISBN 80-210-1937-9. info
  • KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7. info
  • PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů a výsledků. Brno: CDVU MU, 1996. ISBN 80-210-1333-8. info
  • ŠVEC, V., FIALOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1365-6. info
  • MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno: CDVU MU, 1996. ISBN 80-210-1444-X. info
  • SCHIMUNEK, F. P. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-85282-91-7. info
  • SVATOŠ, T. Snímání a záznam verbální komunikace ve třídě. Pedagogika, 1993. info
  • KOUBA, L. Didaktická a výpočetní technika. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-604-8. info
  • KOUBA, L. Didaktická a výpočetní technika 2. Praha: UK, 1991. ISBN 80-7066-148-8. info
Informace učitele
Základní znalost práce na PC - Windows XP, Microsoft Office a Internet.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2008/UPPV00117