FVP:UPPVP0039 Special Pedagogy for SP - semi - Course Information
UPPVP0039 Special Pedagogy for SP - seminar
Faculty of Public Policies in OpavaSummer 2008
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Mgr. et Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava - Prerequisites (in Czech)
- UPPVP0010 Pedagogy for SP
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Pathology and Prevention (programme FPF, B7507-SvP)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět úzce souvisí s přednáškami ze speciální pedagogiky. Semináře jsou zaměřeny na doplňování teoretických znalostí osobními nebo zprostředkovanými zkušenostmi ze života lidí s postižením. Dle domluvy se speciálními zařízeními se uskuteční exkurze studentů, kteří si tak probírané učivo budou moci propojit s vlastními zážitky a předávanými zkušenostmi. Znalostmi problematiky se zvýší jejich informovanost o postiženích, což jistě pozitivně ovlivní jejich postoje k odlišnostem.
- Syllabus (in Czech)
- - Postižené dítě v rodině. Sourozenci postižených dětí.
- Integrace - podmínky, zkušenosti, dopady na dítě i rodinu.
- Dítě se zrakovým postižením.
- Dítě s mentálním postižením.
- Dítě se sluchovým postižením.
- Dítě s tělesným postižením.
- Výchova dětí s autismem.
- Exkurze dle zájmu do ZŠ pro zrakově postižené, ZŠ pro tělesně postižené, ZŠ pro mentálně postižené, Ústavu pro těžce mentálně postižené.
- - Postižené dítě v rodině. Sourozenci postižených dětí.
- Literature
- required literature
- VÁGNEROVÁ, M.; HADJ-MOUSSOVÁ, Z.; ŠTECH, S. Psychologie handicapu. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2004. ISBN 80-7184-929-4. info
- RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0646-2. info
- recommended literature
- MUNDEN A.; ARCELUS J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-188-3. info
- ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. info
- KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: UK, 2002. ISBN 80-246-0329-2. info
- VALENTA, M. Přehled speciální pedagogiky a školská integrace. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-2440-698-5. info
- TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2. info
- KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-71784-24-9. info
- BERBERICH, CH., LANG, G., KOSTIHA, S. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-144-4. info
- TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-131-2. info
- PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. Čtení o koktavosti. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-003-0. info
- not specified
- BEYER, J., GAMMELTOFT L. Autismus a hra. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-157-3. info
- ŠVARCOVÁ I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-060-7. info
- LEBEER, J. A KOL. Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-103-4. info
- HOWLIN, P. Autismus u dospívajících a dospělých. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-041-0. info
- SELIKOWITZ, M. Downův syndrom. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-973-9. info
- CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-013-5. info
- RIEFOVÁ, S. Nesoustředěné a neklidné dítě. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-71782-87-4. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2008/UPPVP0039