FVP:XUPPV3887 Didacticism of Pathological an - Course Information
XUPPV3887 Didacticism of Pathological and Social Phenomena
Faculty of Public Policies in OpavaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 0/0. 2 credit(s).
- Guaranteed by
- PhDr. Šárka Čížková
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava - Prerequisites (in Czech)
- Základní orientace v problematice sociálně patologických jevů.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je didaktické "ovládnutí" patosociálního jevu a jeho realizaci ve školním i mimoškolním prostředí. Zvláštní důraz je kalden na naplnění cílů Rámcového vzdělávacího programu. Koncipovat anketní (dotazníkové) šetření na škole (instituci) s cílem zmapovat stávající aktuální stav daného patosociálního jevů a bude schopen vytvořit výchovný projekt. Konkrétní realizace anketní (dotazníkové) šetření se záměrem shromáždit dostatečné množství odpovídajících informací o aktuálním stavu daného jevu. Na základě získaných údajů budou studenti koncipovat výchovný projekt. Z hlediska organizačního se bude jednat o kolektivní práci s úmyslem zkvalitnit vlastní výstup z dané práce. Nedílnou součástí koncipovaného výchovného projektu je samotná prezentace (za pomoci PC).
- Syllabus (in Czech)
- - Rozličná vymezení patosociálního jevu. Přehled možných patosociálních jevů, jejich specifikace, historický vývoj, postoj společenské majority k danému jevu (např. poruchy chování v dětství a adolescenci, narkomanství, gamblerství, prostituce, sexuální turistika, krádeže, apod.)
- Právní dimenze jednotlivých patosociálních jevů.
- Objasnění pojmu: didaktizace. Didaktizace obsahu pro jednotlivé fáze vyučovací hodiny. Uplatnění aktivizačních a kreativních technik.
- Systém poradenských služeb na úrovni základní a střední školy.
- Organizační formy výuky. Přehled organizačních forem výuky: hromadná (frontální) výuka, skupinová a kooperativní výuka, párová výuka, týmová výuka, diferencovaná výuka, individuální výuka a individualizovaná výuka.
- Obecné zásady pro koncipování projektu na úrovní základní (střední) školy.
- Využití předností mezipředmětových (interdisciplinárních) vztahů.
- Zásady zpracování projektu. Koncipování projektu pro potřeby primární prevence.
- - Rozličná vymezení patosociálního jevu. Přehled možných patosociálních jevů, jejich specifikace, historický vývoj, postoj společenské majority k danému jevu (např. poruchy chování v dětství a adolescenci, narkomanství, gamblerství, prostituce, sexuální turistika, krádeže, apod.)
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2009/XUPPV3887