UPPVPP103 Professional Andragogy

Faculty of Public Policies in Opava
Summer 2011
Extent and Intensity
1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Juraj Kalnický, PhD., Prof. h.c. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Juraj Kalnický, PhD., Prof. h.c.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Prerequisites (in Czech)
Žádné
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět profesní andragogika se zaměřuje na detailní analýzu jednoho z podsystémů andragogiky a jeho aspektů, a to od teoreticko-metodologického základu, přes jeho funkce, cíle, organizační formy, metody a prostředky, proces kreování obsahu profesního vzdělávání (projektování edukačních akcí - metodika tvorby vzdělávacích programů) až k analýze odlišností jednotlivých firemních škol a problematiky sebevzdělávání.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Předmět Profesní andragogiky (dále jen PA) a charakteristika základních kategorií
    2. Metodologické základy profesního vzdělávání dospělých - non-formal ed.; použití systémových přístupů; využití modelu a modelování
    3. Systematické profesní vzdělávání dospělých jako prostředek společenských a hospodářských změn - kontra brain-drain; významné systémy profesního vzdělávání TWI, TTT, Carrardova škola, Baťova škola práce atd.; významné mezinárodní organizace: ILO, FAO, UNIDO, UNESCO, OECD a dal.
    4. Cíle, význam a funkce PA; trendy a strategie pro 21. století; podnik (výrobní sociální systém - rozhodující aktivity vztahující se k trhu, zákazníkovi, k širšímu okolí) a profesní vzdělávání dospělých; instituty/manažerské školy firem
    5. Obsah PA - specifický dle funkcí a pracovních pozic účastníků
    6. Metody, formy, prostředky, pomůcky; edukační technologie a didaktická technika v PA
    7. Lektor profesní edukace dospělých
    8. Dospělý účastník profesní edukace; úroveň vstupní a výstupní diagnostiky
    9. Rozbor potřeb profesního vzdělávání - součást personální plánování
    10. Projektování edukačních akcí - metodika tvorby vzdělávacího projektu/programu
    11. Kontrola a hodnocení efektivity; kategorie kvality profesní edukace - akreditace/certifikace; návratnost investic vzdělávací akce
    12. Edukační marketingová a poradenská strategie - součást firemní personální politiky
Literature
    required literature
  • KALNICKÝ, J. Systémová andragogika. Ostrava: PdF OU, Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-489-1. info
  • MALACH J. Systémy vzdělávání dospělých. Ostrava: PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-944-5. info
  • MUŽÍK J. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Codex Bohemia, 1999. ISBN 80-85963-93-0. info
  • KALNICKÝ J. V čom Baťa predbehol dobu. Osvetová práca. 11/1990, 1990. info
    recommended literature
  • KUBR M.; PROKOPENKO J. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada, 1996. info
  • HRBEK M. Podniková výchova v tržním prostředí. In Informace jaro-léto 1992. Praha: IMP, 1992. info
  • JUNGER Z.; PÁNEK J. Sústava výchovy a vzdelávánia pracovníkov. Bratislava: Práca, 1977. info
    not specified
  • BELCOURT M.; WRIGHT, P.C. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998. info
  • JIRÁSEK J. Podniková organizace ve vývoji. Praha: IŘ, 1978. info
  • LIVEČKA E.; KUBÁLEK, J. Podniková pedagogika. Praha: SPN, 1978. info
  • LIVEČKA E. Podniková výchova a vzdělávání. Praha: Práce, 1969. info
Teaching methods
Lecturing
Assessment methods
Written exam
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2012, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016.
  • Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2011/UPPVPP103