FVP:UPPVP0070 Applied Pedagogic Research - Course Information
UPPVP0070 Applied Pedagogic Research
Faculty of Public Policies in OpavaSummer 2016
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- doc. PhDr. PaedDr. Kamil Janiš, CSc.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava - Prerequisites (in Czech)
- žádné
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je zvládnout základní terminologii: formulace výzkumného cíle, hypotéz (kvalifikovaných předpokladů), výběr základní techniky, sběr dat v terénu, statistické zpracování získaných výsledků a zásady při vypracování závěrečné zprávy.
- Syllabus (in Czech)
- - Postavení, poslání a význam pedagogického výzkumu. Úvod do základů výzkumu v pedagogické praxi.
- Výběr problému, formulace cílů. Formulace hypotéz (kvalifikovaných předpokladů) a nástrojů k jejich ověření.
- Přehled základních technik pro samotný sběr empirického materiálu.
(pozorování, rozhovor, dotazník, anketa, sociometrie aj.)
- Výběr vzorku a organizace sběru dat, specifika práce tazatele.
- Kvantitativní a kvalitativní metody zpracování získaných údajů.
- Práce s výsledky a jejich okomentování
- Zásady pro vypracování závěrečné zprávy a její prezentace.
- - Postavení, poslání a význam pedagogického výzkumu. Úvod do základů výzkumu v pedagogické praxi.
- Literature
- required literature
- GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice: Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: PAIDO, 1996. info
- recommended literature
- MOJŽÍŠEK, L. Základy pedagogické diagnostiky. Praha: SPN, 1986. info
- Teaching methods
- Interactive lecture
- Assessment methods
- Report
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2016/UPPVP0070