FVP:UPPVBP064 Ethopedy - Course Information
UPPVBP064 Ethopedy
Faculty of Public Policies in OpavaSummer 2019
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava - Timetable
- Thu 14:45–15:30 C303, Thu 15:35–16:20 C303
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Pathology and Prevention (programme FVP, B7507-SvP)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je pochopit základní vymezení, předmět a cíle speciální pedagogika - etopedie a ukotvit ji v systému pedagogických věd. Studenti jsou seznámeni se základními poznatky o historii oboru, jeho vývoji, přístupu společnosti, diagnostice, intervenci, poradenství, vymezení poruch chování a problémového chování. Dále budou prezentovány legislativní, metodické a strategické dokumenty vztahující se k institucionální péči. Cílem je vytvořit teoretický a praktický základ aplikaci teoretických poznatků v praxi sociálního pracovníka - preventistu a následné studium aplikovaných disciplín psychologie, pedagogiky i sociální práce. Nedílnou součástí předmětu jsou doplňující semináře.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Historie oboru etopedie, přístupy, představitelé oboru.
2. Zařazení oboru do systému věd, cíle, úkoly a předmět oboru
3. Terminologie oboru - objekty a subjekty oboru
4. Etopedická diagnostika
5. Etopedická intervence
6. Etopedicky zaměřené poradenství
7. Koncept "At Risk Youth"
8. Poruchy chování a problémy chování - vymezení, diferenciace, klasifikace, faktory.
9. Rezidenční zařízení v ČR a institut ochranné a ústavní výchovy
10. Legislativní, strategické a jiné dokumenty
- 1. Historie oboru etopedie, přístupy, představitelé oboru.
- Literature
- required literature
- Martin Kaleja. Inkluzivní vzdělávání v primární škole se zaměřením na žáky s projevy problémového chování, rizikového chování a projevy poruchy chování. In Adamus, P. a kol. Inkluzivní vzdělávání v kontextu proměn českého školství. Opava: Fakulta veřejných politik Slezské univerz, 2016. ISBN 978-80-7464-884-7. info
- Martin Kaleja. (Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze. Opava: Fakulta veřejných politik Slezské univerz, 2015. ISBN 978-80-7510-160-0. info
- Martin Kaleja. Determinanty edukace sociálně vyloučených žáků z pohledu speciální pedagogiky. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravská univerzit, 2014. ISBN 978-80-7464-544-0. info
- Martin Kaleja. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravská univerzit, 2013. ISBN 978-80-7464-396-5. info
- Teaching methods
- Interactive lecture
Lecture supplemented with a discussion
Lecture with a video analysis
One-to-One tutorial - Assessment methods
- Credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Teacher's information
Activity Difficulty [h] Cvičení 13 Domácí příprava na výuku 50 Přednáška 13 Summary 76
- Enrolment Statistics (Summer 2019, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2019/UPPVBP064