FVP:UVSRPCP027 Supervize odborné praxe III - Informace o předmětu
UVSRPCP027 Supervize odborné praxe III
Fakulta veřejných politik v Opavěléto 2021
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Fabián, PhD. (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Miroslav Pilát, Ph.D.
Ústav veřejné správy a sociální politiky – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Krčmaříková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UVSRPCP027/A: Čt 12:15–13:00 C208, P. Fabián
- Předpoklady
- FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Veřejná správa a sociální politika (program FVP, B6731-SPSP)
- Cíle předmětu
- Seminář se zaměří na analýzu realizované činnosti sociálního pracovníka v jednotlivých etapách práce s klientem, stanovení cíle,průběh a ukončení zakázky. Výuka a nácvik bude probíhat prostřednictvím řešení konkrétních problémů, se kterými se studenti ve své praxi setkají. Studenti budou vedeni k tomu, aby formou diskuse, přehráváním rolí nebo jinou vhodně zvolenou metodou získali určitý náhled do celé problematiky a naučili se nacházet a navrhovat nejrůznější možnosti řešení konkrétních problémů. Výstupy z učení: Odborné znalosti: Student získá rozšířené znalosti o cílech a úlohách práce ve veřejné správě a také o etických zásadách práce i typologii klientů. Odborné dovednosti: Student se dovede orientovat ve vybraných sférách veřejné správy a chápat tuto problematiku ve vztahu k různým teoretickým konceptům. Obecná způsobilost: Rozumí znalostem nabytým v rámci výuky a dokáže je používat v rámci dalšího studia i výkonu odborné praxe. Kompetence: Student navazuje a rozvíjí znalosti a dovednosti nutné pro výkon práce sociálního pracovníka. Student je schopen vést rozhovor, plánovat a administrovat případy a realizovat přímou práci s klientem.
- Osnova
- 1. První kontakt s klientem, vedení rozhovoru,.
2. Uzavírání kontraktu, SMART cíle.
3. Úloha pozorování a komunikace.
4. Rizika a úskalí ve výkonu sociálního pracovníka.
5. Legislativa.
6. Supervizní sezení k aktuálním otázkám praxe.
7. Supervizní sezení k aktuálním otázkám praxe.
8. Supervizní sezení k aktuálním otázkám praxe.
9. Supervizní sezení k aktuálním otázkám praxe.
10. Ukončení práce s klientem.
11. Administrace případu - vedení spisu.
12. Typologie klientů.
13. Shrnutí a uzavření semináře.
- 1. První kontakt s klientem, vedení rozhovoru,.
- Literatura
- povinná literatura
- HAVRDOVÁ, Z., HAJNÝ, M. et al. Praktická supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1. info
- ŠIMEK, A., KALINA K. et al. Supervize - kasuistiky. Praze: Triton, 2004. ISBN 80-7254-496-9. info
- HAWKINS, P., SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9. info
- doporučená literatura
- ROSENBERG, Marshall B. Nenásilná komunikace v praxi. Přeložil Hana ANTONÍNOVÁ. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1651-3.
- MUSIL, L. "Ráda bych vám pomohla, ale-": dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman, 2004. ISBN 80-903070-1-9. info
- Informace učitele
- Podmínkou pro absolvování předmětu je aktivní účast na seminářích a vypracování kasuistiky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2021/UVSRPCP027