UNZSOP045 Nursing Care in Pediatrics 4

Faculty of Public Policies in Opava
Summer 2024
Extent and Intensity
0/20/25. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MUDr. Dalibor Hudec, MBA (lecturer)
Mgr. Gabriela Světnická (seminar tutor)
Guaranteed by
Institute of Paramedical Health Studies – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: Mgr. Veronika Slováček Hagenová
Timetable
Thu 14. 3. 8:05–13:50 C205, Wed 20. 3. 13:05–17:10 C301, Wed 27. 3. 13:05–16:20 C301, Wed 10. 4. 13:05–16:20 C301
  • Timetable of Seminar Groups:
UNZSOP045/A: Wed 13. 3. 8:05–12:10 C307, Thu 21. 3. 9:45–13:50 C301, Thu 25. 4. 8:05–12:10 C307, Mon 13. 5. 8:05–12:10 C307, Wed 15. 5. 8:05–12:10 C307, G. Světnická
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek, který tvoří základ pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče v pediatrii. Umožňuje studentům komplexní pohled na růst a vývoj zdravého i nemocného dítěte s ohledem na poskytovanou léčebnou a preventivní péči. Student/ka bude schopen/schopna identifikovat specifika individuálních potřeb dítěte v souvislosti s patologickými stavy, vývojovými anomáliemi a onemocněním dětského věku. Bude znát standardní diagnostické procedury a testy u jednotlivých klinických stavů. Bude schopen/schopna rozpoznat základní patologie od počátku dětského věku tak, aby byl schopen plánovat a realizovat efektivní ošetřovatelskou péči.
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti: Student je schopen popsat postupy a principy ošetřovatelské péče u dětí s různými typy onemocnění a úrazů. Dokáže charakterizovat ontogenetické zvláštnosti dětského věku. Odborné dovednosti: Student/ka bude schopen/schopna identifikovat specifika individuálních potřeb dítěte v souvislosti s patologickými stavy, vývojovými anomáliemi a onemocněním dětského věku. Bude znát standardní diagnostické procedury a testy u jednotlivých klinických stavů. Bude schopen/schopna rozpoznat základní patologie od počátku dětského věku tak, aby byl/byla schopen/schopna plánovat a realizovat efektivní ošetřovatelskou péči. Obecná způsobilost (kompetence): Student/ka je připraven/připravena poskytovat péči dětem s různými biopsychosociálními charakteristikami a potřebami. Po absolvování předmětu je student způsobilý aktivně pečovat o dítě metodou ošetřovatelského procesu v rámci kompetencí daných legislativou.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Popáleniny, problémy vzniklé horkem nebo chladem. 2. Otravy u dětí, úrazy. 3. Akutní život ohrožující stavy u dítěte a KPR 4. Týrané a zneužité dítě 5. SIDS, terminální stadium, úmrtí dítěte 6. Psychosomatické nemoci, poruchy chování a poruchy způsobené prostředím 7. Specifika ošetřovatelské péče u dítěte s termickým poraněním a problémy vzniklými horkem nebo chladem 8. Specifika ošetřovatelské péče u dítěte s intoxiakcí 9. Specifika ošetřovatelské péče u dítěte s polytraumatem 10. Specifika ošetřovatelské péče u dítěte v akutním život ohrožujícím stavu 11. Specifika ošetřovatelské péče u dítěte po KPR 12. Specifika ošetřovatelské péče u týraného a zneužitého dítěte 13. Specifika ošetřovatelské péče u dítěte v terminálním stadiu, úmrtí dítěte, péče o mrtvé tělo.
Literature
    required literature
  • LEBL, J., PROVAZNÍK, K., HEJCMANOVÁ, L. a kol. Preklinická pediatrie. 2. přeprac., vyd. Praha: Galén, Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7262-438-6.
  • KLÍMA, J. a kol. Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. 1. vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5014-9.
  • LEBL, J., JANDA, J., POHUNEK, P., STARÝ, J. et al. Klinická pediatrie. 1. vyd. Praha: Galén, 2012. ISBN 978-80-7262-772-1.
  • FENDRYCHOVÁ, J. Péče o kriticky nemocné dítě. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2005. ISBN 80-7013-427-5.
  • HLADÍK, M. Dětské lékařství pro studenty ošetřovatelství. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2008. ISBN 980-7248-472-0. info
    recommended literature
  • European Resuscitation Council. Guidelines for Resuscitation 2020.
  • MUNTAU, C. A. Pediatrie. 6. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4588-6.
  • DUDERSTADT, K. Pediatric Physical Examination: An Illustrated Handbook. 3rd ed. St. Louis: Mosby, 2018. ISBN 978-0323476508.
  • KUKLA, L. a kol. Sociální a preventivní pediatrie v současném pojetí. 1. vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-3874-1.
  • SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3593-1. info
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, instruktáž, demonstrace, hraní rolí, diskuze, samostudium.
Assessment methods (in Czech)
Splnění 80% docházky ve výuce, aktivita ve výuce (studentovi, který se z vážných důvodů nemohl povinné výuky zúčastnit, vyučující určí náhradní způsob splnění studijních povinností). Zápočet: písemný test, 80% úspěšnost. Zkouška: ústní.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2023, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2024/UNZSOP045