UVSRPVK014 Marketing ve veřejné správě

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2011
Rozsah
Přednáška 6 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Soňa Harasimová (přednášející)
Garance
prof. Ing. Dušan Halásek, CSc.
Ústav veřejné správy a sociální politiky – Fakulta veřejných politik v Opavě
Předpoklady
žádné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Obsahem předmětu je podat přehled základních pojmů, metod a postupů využívaných obecně, jakož i specifika marketingu ve veřejné správě a veřejných službách. Cílem předmětu je získání základních znalostí a dovedností v marketingových přístupech. Pozornost se zaměří na aplikaci teorie potřeb, na problematiku marketingu ve veřejné správě, marketingový plán, marketingový výzkum a informační zabezpečení, marketingový audit a marketingový mix. Předmět je určen pouze studentům ÚVSRP.
Osnova
  • 1. Marketing ve veřejné správě I.
    2. Marketing ve veřejné správě II.
    3. Marketingový výzkum a shromažďování marketingových informací
    4. Marketingový plán včetně kontroly
    5. Marketingový audit - analýza postavení firmy na trhu
    6. Chování spotřebitele (PUBLIC)
    7. Výrobky a služby (PRODUCT)
    8. Cena (PRICE)
    9. Místo (PLACE)
    10. Propagace (PROMOTION)
Literatura
    povinná literatura
  • Halásek, D. Standardizace veřejných služeb. Ostrava: VŠB-TU, 2004. info
  • Foret, M. a kol. Marketing, základy a postupy. Praha: Computer Press, 2001. info
  • JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
  • Vysekalová, Strnad. Základy marketingu. Praha: Fortuna, 1997. info
  • Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
Výukové metody
Přednáška s diskusí
Metody hodnocení
Analýza výkonů studenta
Informace učitele
Na teoretickou část předmětu navazuje seminář, kde budou studenti získané znalosti dokumentovat prostřednictvím seminárních prací .
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015.