FVP:UVSRPCK020 Supervize odborné praxe II - Informace o předmětu
UVSRPCK020 Supervize odborné praxe II
Fakulta veřejných politik v Opavězima 2016
- Rozsah
- 0/6/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Magdalena Chmelařová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ústav veřejné správy a sociální politiky – Fakulta veřejných politik v Opavě
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Veřejná správa a sociální politika (program FVP, B6731-SPSP)
- Cíle předmětu
- Předmět je určen pro základní orientaci v problematice profesních kompetencí sociálních pracovníků, a to jak teoretických, tak praktických, s nutností jejich zvyšování a udržování. Cílem předmětu je formou interaktivních rozhovorů a sebezkušenostních her uvědomit si emoční úskalí při sociální péči a uvědomit si důvody, v nichž pomáhající ve své práci selhávají. Seznamuje studenty s praktickými ukázkami supervizních rozhovorů, koučovacích přístupů a to především ve skupině. Největší pozornost je kladena na potřebu supervizí pro pomáhající, vytváření zakázek a supervizích rozhovorů tak, aby byl student s nimi seznámen a byl schopen připravit v organizaci supervizi se supervizorem či koučem. Student se po absolvování předmětu bude orientovat v základních aplikovaných přístupech v supervizním procesu, bude znát průběh supervize a strukturu supervizích rozhovorů. Výstupy: Odborné znalosti: Student umí definovat základní druhy supervizí, uvědomuje si jejich potřebu a nutnost v rámci přímé práce s klientem. Zná vybrané hry se zaměřením na emoční zakotvení, relaxaci a sebepoznávání. Odborné dovednosti: Student je schopen vysvětlit potřebu a strukturu supervizí, jak individuální, tak skupinové. Zná základní portfolio otázek ze supervizního rozhovoru. Obecná způsobilost: Student zvládá na základě absolvovaných her základní emoční zakotvení, které může využít ve stresových situacích a komunikacích. Je schopen strukturovat rozhovor tak, aby v základním poradenství dokázal eliminovat stresové situace.
- Osnova
- 1. Seznámení se s cíli semináře
2. Supervizní sezení s tématem zařízení, kde praxe probíhá
3. Supervizní sezení s tématem zařízení, kde praxe probíhá
4. Zahřívací hry zaměřená na emoce
5. Zážitkové hry zaměřené na fantazii a představivost
6. Zážitkové hry na sebepoznání a vnímání okolí
7. Zážitkové hry na sebepoznání a vnímání okolí
8. Supervizní sezení k aktuálním otázkám praxe
9. Zážitkové hry zaměřené na handicap
10. Zážitkové hry zaměřené na handicap
11. Supervizí sezení
12. Artefiletické hry
13. Shrnutí a uzavření semináře
- 1. Seznámení se s cíli semináře
- Literatura
- povinná literatura
- HAVRDOVÁ, Z., HAJNÝ, M. et al. Praktická supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1. info
- VALENTA, M. Dramaterapie. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-7178-586-5. info
- PAČESOVÁ, M. Lékař, pacient a Michael Bálint. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-491-8. info
- doporučená literatura
- BAKALÁŘ, E., KOPSKÝ, V. I dospělí si mohou hrát. Praha: MF, 1990. info
- Informace učitele
- Studenti se budou aktivně účastnit sebezkušenostních her a supervizního rozhovoru ve skupině a nadnášet témata ze svého aktuálního zaměstnání či probíhající praxe v sociální práci. Výstupy ze seminářů odevzdají v písemné podobě, úkoly mohou konzultovat v rámci konzultačních hodin.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2016/UVSRPCK020