FVP:UVSRPVR129 Aplikace pro výzkum a marketin - Informace o předmětu
UVSRPVR129 Aplikace pro výzkum a marketing
Fakulta veřejných politik v Opavězima 2016
- Rozsah
- Přednáška 9 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Magdalena Chmelařová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Magdalena Chmelařová, Ph.D.
Ústav veřejné správy a sociální politiky – Fakulta veřejných politik v Opavě - Předpoklady
- UVSRPVR110 Informační systémy ve veřejné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Veřejná správa a sociální politika (program FVP, N6731-SPSP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je, aby studenti získali znalosti a praktické dovednosti v oblasti využívání aplikací pro statistickou analýzu dat a marketingové strategie, a to jak na teoretické rovině, tak zejména na aplikační úrovni. Předmět seznámí studenty se základními programy, které se využívají pro elektronické zpracování dotazníkových šetření, jejich převod do formátů s následnou analýzou v tabulkových procesorech nebo ve speciálním statistickém programu. Hlavním cílem výuky je rozvoj znalostí a dovedností v oblasti využití ICT ve statistice, v kvantitativních výzkumech a marketingových strategiích. Nedílnou součástí předmětu jsou doplňující semináře, kde výuka bude probíhat za podpory aplikace tabulkového procesoru, statistického programu SPSS a aplikace NovaMind. Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni prezentovat základní znalosti a dovednosti v oblasti statistického zpracování dat a v oblasti marketingu jak v obecné rovině, tak v oblasti využití ICT. Získají přehled v praktickém využití softwarových produktů v různých fázích řešení. Na základě zadané semestrální práci se naučí zpracovávat data z dotazníkových šetření, následně je analyzovat v statistických programech pomocí ICT a prezentovat formou myšlenkových map.
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky statistického zpracování dat a tvorby myšlenkových map. Obecná charakteristika, přehled a rozbor základní informační báze, literatury a dalších informačních zdrojů
2. Základní pojmy z oblasti marketingu, databází a přehled aplikací pro výzkum a marketing
3. Základy statistiky, statistické funkce v aplikacích, příprava dat pro elektronické dotazování
4. Plánování, příprava a cíle výzkumu, statistické metody pro výzkum
5. Matice dat, proměnné. Jednorozměrná a dvourozměrná analýza kategoriálních dat, třídění a kontingenční tabulky
6. T-testy, korelační a regresní analýza
7. Tabulky a grafy. Rozdělení četnosti a testování hypotéz, vztahy mezi proměnnými
8. Příprava datového souboru pro importy a exporty, formáty dat
9. Analýzy dat v aplikacích typu tabulkové procesory formou kontingenčních tabulek
10. Grafická vizualizace dat a vícerozměrná statistika
11. Prezentace formou myšlenkových map
12. Moderní ICT v oblasti marketingových strategií
13. Příklady dobré praxe
Cílem výuky je naučit studenty pracovat s daty v aplikacích pro statistickou analýzu dat a v aplikacích pro marketing. Dále se studenti naučí samostatně vyhledávat relevantní informace ke zvolenému tématu, pracovat s literaturou.
- 1. Úvod do problematiky statistického zpracování dat a tvorby myšlenkových map. Obecná charakteristika, přehled a rozbor základní informační báze, literatury a dalších informačních zdrojů
- Literatura
- povinná literatura
- BABBIE, E. "Elementary analyses" Pp. 375-394 in The Practice of social Research. 7th Edition.Belmont: Wadsworth, 1995. (kapitola 14. Quantitative data analysis (s. 313-338) a 15. Using SPSS for Windows (s. 339-362). info
- CHMELAŘOVÁ, M. Aplikace pro výzkum a marketing. Distanční studijní opora. 1. vyd. [online]. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2015. URL info
- BROOKSHEAR, J. Informatika. Praha: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-2513-805-2. info
- HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9. info
- DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0139-7. info
- doporučená literatura
- BRYMAN, A. Social research methods. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-920295-9. info
- GÁLA, L., POUR, J., ŠEDIVÁ, Z. Podniková informatika. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2615-1. info
- MAREK L. Statistika pro ekonomy - aplikace. Professional Publishing v Praze, 2007. ISBN 978-80-86946-40-5. info
- Informace učitele
- Kontaktní výuka je vedena systémem konzultací na vybraná témata v rozsahu 9 hodin. Kombinovaná část studia je zprovozněna v prostředí e-learningového kurzu na e-portále http://elearning.fvp.slu.cz/, kde probíhají jednotlivé tutoriály podle přehledu probírané látky a pod vedením vyučujícího. Toto prostředí poskytuje rovněž studentům individuální konzultace vybraných problémových celků. Pro výuku je tady publikována elektronická studijní opora a pro procvičování zprovozněny korespondenční úkoly, testy a příklady. Podmínkou k zápočtu je zpracování semestrální práce.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2016/UVSRPVR129