FVP:UPPVMP034 Odborný anglický jazyk I - Course Information
UPPVMP034 Odborný anglický jazyk pro speciální pedagogy I
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2019
- Extent and Intensity
- 0/26/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Mgr. et Bc. Roman Adamczyk, Ph.D.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D. - Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Special Education (programme FVP, SPEP)
- Course objectives (in Czech)
- Studenti se seznámí se základními výrazovými prostředky - aktuální anglickou terminologií ve vztahu ke speciální pedagogice, symptomatologií zdravotního postižení v anglickém jazyce. Získají základní přehled o osobnostech anglicky mluvících zemí, které zásadním způsobem ovlivnily vývoj vědního oboru speciální pedagogika. Důraz bude kladen na práci s cizojazyčnými texty, vyhledávání informací s vazbou na speciální pedagogiku. Studenti budou uvedeni do problematiky systému školství v anglicky mluvících zemí a především realizace péče o osoby se zdravotním postižením a jejich edukace.
- Learning outcomes (in Czech)
- Odborné znalosti:
- Rozšíří aktivní i pasivní slovní zásobu o základní anglickou terminologii s vazbou na obor speciální pedagogika učením izolovaných anglických pojmů i prostřednictvím práce s cizojazyčnými texty
- Získá přehled o vybraných aktuálních publikacích anglicky mluvících autorů s vazbou na obor speciální pedagogika a zkvalitní své dosavadní poznatky o oboru vyhledáváním informací
- Získá základní přehled o významných osobnostech anglicky mluvících zemí s vazbou na obor speciální pedagogika
- Popíše anglicky speciální potřeby v oblasti fyzické, psychické a sociální.
Odborné dovednosti:
- Objasní rozdíly realizace edukace a postavení osob se speciálními potřebami ve vybraných oblastech anglicky mluvících zemí a v České republice
- Rozšíří své znalosti o možnostech životní realizace osob se speciálními potřebami sledováním krátkých dokumentů a diskusí nad nimi
- Zlepší své dovednosti v oblasti porozumění anglickému jazyku.
Obecné způsobilosti:
- Rozšíří si povědomí o edukačních procesech v jiných zemích. - Syllabus (in Czech)
- 1. Osobnosti speciální pedagogiky anglicky mluvících zemí.
- 2. Základní terminologie ve speciální pedagogice.
- 3. Klasifikace speciální pedagogiky.
- 4. Psychopedie, vymezení pojmu, terminologie.
- 5. Poruchy autistického spektra, vymezení pojmu, terminologie.
- 6. Somatopedie, vymezení pojmu, terminologie.
- 7. Logopedie, vymezení pojmu, terminologie.
- 8. Surdopedie, vymezení pojmu, terminologie.
- 9. Oftalmopedie, vymezení pojmu, terminologie.
- 10. Symptomatologie zdravotního postižení.
- 11. Péče o osoby s postižením v anglicky mluvících zemích.
- 12. Aktuální tendence ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v anglicky mluvících zemích.
- Literature
- required literature
- KROUPOVÁ, Kateřina a kolektiv, Slovník speciálněpedagogické terminologie. Grada: 2016. ISBN: 978-80-247-5264-8.
- HEWARD, William, Exceptional Children, an Introduction to Special Education. Prentice Hall: 2005. ISBN: 978-0131191709.
- Oxford Dictionary of English, Oxford University Press: 2010.
- PEER, Lindsay, REID, Gavin, Special Educational Needs, A Guide for Inclusive Practice. SAGE publications: 2016. ISBN: 978-1-4739-0453-8.
- PEIRANGELO, Roger, GIULIANI, George, The Educator's Diagnostic Manual of Disabilities and Disorders, Jossey-Bass: 2007, ISBN: 978-0787978129.
- REYNOLDS, Cecil R.,VANNEST, Kimberly J., FLETCHER-JANZEN, Elaine, Encyclopedia of Special Education, John Wiley & Sons: 2014, ISBN: 978-0470949405.
- recommended literature
- BOWEN, Caroline, Children's Speech Sound Disorders, Wiley-Blackwell: 2009, ISBN: 978-0-470-74577-9.
- MCLEOD, Sharryne, BAKER, Elise, Children's Speech: An Evidence-Based Approach to Assessment and Intervention, Pearson Education: 2016, ISBN: 9780134206257.
- MURDOCH, Bruce E., Acquired Speech and Language Disorders, Wiley-Blackwell: 2009, ISBN: 978-0470025673.
- RIMM, Sylvia B, SIEGLE, Del B., DAVIS, Gary A., Education of the Gifted and Talented, Pearson: 2017), ISBN: 978-0133827101.
- not specified
- FREDERICKSON, Norah, Special Educational Needs, Inclusion and Diversity, Open University Press: 2015, ISBN: 9780335262908.
- MATHIESON, Kay, Inclusion in the EYFS, Open University Press: 2015, ISBN: 9780335262700.
- HEHIR, Thomas, New Directions in Special Education, Harvard Educational Publishing Group: 2005, ISBN: 9781891792618.
- LEWIS, Ann, NORWICH, Brahm, Special Teaching for Special Children? Pedagogies for Inclusion, Open University Press: 2015, ISBN: 9780335214051.
- MACBLAIN, Sean, LONG, Louise, DUNN, Jill, Dyslexia, Literacy and Inclusion, SAGE Publications Ltd.: 2015, ISBN: 9781446298435.
- KNAPOVÁ, Lenka. Anglický jazyk pro speciální pedagogy I. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2018. In E-learning kurz pro studenty studijního programu Speciální pedagogika Fakulty veřejných politik v Opavě.
- Assessment methods (in Czech)
- Vstupní jazyková úroveň A2 podle společného evropského referenčního rámce Splnění všech úkolů v e-learningovém prostředí moodle je podmínkou udělení zápočtu.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2019/UPPVMP034