UNZSOK035 Nursing Care in Pediatrics 3

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2022
Extent and Intensity
7/8/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Gabriela Světnická (seminar tutor)
Guaranteed by
Institute of Paramedical Health Studies – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: Mgr. Veronika Slováček Hagenová
Timetable
Fri 4. 11. 12:15–15:30 C310, Fri 11. 11. 13:05–15:30 C309
  • Timetable of Seminar Groups:
UNZSOK035/A: Thu 24. 11. 8:05–11:20 C309, 12:15–15:30 C309, G. Světnická
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek, který tvoří základ pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče v pediatrii. Umožňuje studentům komplexní pohled na růst a vývoj zdravého i nemocného dítěte s ohledem na poskytovanou léčebnou a preventivní péči. Student/ka bude schopen/schopna identifikovat specifika individuálních potřeb dítěte v souvislosti s patologickými stavy, vývojovými anomáliemi a onemocněním dětského věku. Bude znát standardní diagnostické procedury a testy u jednotlivých klinických stavů. Bude schopen/schopna rozpoznat základní patologie od počátku dětského věku tak, aby byl schopen plánovat a realizovat efektivní ošetřovatelskou péči.
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti: Student je schopen popsat postupy a principy ošetřovatelské péče u dětí s různými typy onemocnění a úrazů. Dokáže charakterizovat ontogenetické zvláštnosti dětského věku. Odborné dovednosti: Student/ka bude schopen/schopna identifikovat specifika individuálních potřeb dítěte v souvislosti s patologickými stavy, vývojovými anomáliemi a onemocněním dětského věku. Bude znát standardní diagnostické procedury a testy u jednotlivých klinických stavů. Bude schopen/schopna rozpoznat základní patologie od počátku dětského věku tak, aby byl/byla schopen/schopna plánovat a realizovat efektivní ošetřovatelskou péči. Obecná způsobilost (kompetence): Student/ka je připraven/připravena poskytovat péči dětem s různými biopsychosociálními charakteristikami a potřebami. Po absolvování předmětu je student způsobilý aktivně pečovat o dítě metodou ošetřovatelského procesu v rámci kompetencí daných legislativou.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Onemocnění nervového systému 2. Infekční onemocnění 3. Nemoci kůže 4. Onemocnění kostí a kloubů 5. Onemocnění kosterního svalstva 6. Revmatická a alergická onemocnění 7. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s onemocněním nervového systému 8. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s infekčním onemocněním 9. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s onemocněním kůže 10. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s onemocněním kostí a kloubů 11. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s onemocněním kosterního svalstva 12. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s revmatickým a alergickým onemocnění.
Literature
    required literature
  • LEBL, J., PROVAZNÍK, K., HEJCMANOVÁ, L. a kol. Preklinická pediatrie. 2. přeprac., vyd. Praha: Galén, Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7262-438-6.
  • HLADÍK, M. Dětské lékařství pro studenty ošetřovatelství. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2008. ISBN 980-7248-472-0.
  • LEBL, J., JANDA, J., POHUNEK, P., STARÝ, J. et al. Klinická pediatrie. 1. vyd. Praha: Galén, 2012. ISBN 978-80-7262-772-1
  • SEDLÁŘOVÁ, P. a kol. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1613-8.
  • KLÍMA, J. a kol. Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. 1. vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5014-9.
    recommended literature
  • POTTS, N. L., MANDLECO, B. L. Pediatric nursing: caring for children and their families. 3rd ed. Clifton Park, NY: Delmar Cengage Learning, 2012. ISBN 978-1-4354-8672-0
  • DUDERSTADT, K. Pediatric Physical Examination: An Illustrated Handbook. 3rd ed. St. Louis: Mosby, 2018. ISBN 978-0323476508.
  • FENDRYCHOVÁ, J. Péče o kriticky nemocné dítě. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2005. ISBN 80-7013-427-5.
  • MUNTAU, C. A. Pediatrie. 6. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4588-6.
  • FENDRYCHOVÁ, J. Hodnotící metodiky v neonatologii. 2. vyd. Brno: NCO NZO, 2013. ISBN 80-7013-560-3.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, instruktáž, demonstrace, hraní rolí, diskuze, samostudium.
Assessment methods (in Czech)
Splnění 80% docházky ve výuce, aktivita ve výuce (studentovi, který se z vážných důvodů nemohl povinné výuky zúčastnit, vyučující určí náhradní způsob splnění studijních povinností). Zápočet: písemný test, 80% úspěšnost.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2021, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2022/UNZSOK035