UPPVIP011 Social Pathology and Prevention 1

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2024
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lucia Drotárová, PhD. (cvičící)
Garance
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Předpoklady
FAKULTA ( FVP ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Výstupy z učení
Rozšíření slovní zásoby: Studenti si rozšíří slovní zásobu o odborné termíny a koncepty související s oborem „Sociální patologie a prevence“.
Zlepšení výzkumných dovedností: Studenti rozvinou schopnost efektivně vyhledávat a využívat anglickojazyčné odborné články a výzkumné studie. Naučí se kriticky hodnotit zdroje a integrovat zjištění do vlastní práce.
Znalost AI nástrojů: Studenti získají praktické dovednosti v používání moderních nástrojů umělé inteligence pro vyhledávání, analýzu a práci s anglickojazyčnými texty. To zahrnuje schopnost využívat AI technologie k podpoře jejich výzkumu a profesní praxe.
Aplikace anglickojazyčných zdrojů: Studenti posílí schopnost využívat anglickojazyčné zdroje při psaní závěrečných prací i ve svém profesním životě. Naučí se efektivně začleňovat tyto zdroje do své akademické a profesní práce.
Komunikační dovednosti: Prostřednictvím diskusí, prezentací a písemných úkolů si studenti zlepší schopnost efektivně komunikovat v angličtině jak v akademických, tak profesionálních kontextech.
Osnova
  • 1. Profesní životopis
  • 2. Formální dopis: úřední dopis, stavba a forma, jazykové prostředky
  • 3. Šikana, slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 4. Drogy, slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 5. Alkoholismus, slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 6. Závislosti, odborná i neodborná pomoc, slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 7. Street work: slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 8. Volnočasové aktivity, možnosti využití volného času: slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 9. Praktické vyhledávání odborných článků a výzkumů souvisejících s vybraným tématem
  • 10. AI nástroje využitelné při práci s cizojazyčným textem
  • 11. Thesis Mentor a jeho využití při práci s anglickojazyčnými podklady
  • 12. Zpracování prezentace vybraného tématu
  • 13. Diskuze na vybrané téma
Literatura
    povinná literatura
  • BREMMER, G. & SLATER, A. An Introduction to Developmental Psychology. 3rd ed. New York: Wiley, 2017. ISBN 978-1-118-76720-7.
  • HURRLEMANN, K., RICHTER, M. Risk behaviour in adolescence: the relationship between developmental and health problems. Journal of Public Health. 2006, vol. 14, pp. 20–28. ISSN 2198-1833.
  • LOCKER, D. Social determinants of health and disease. In SCAMBLER, G. (editor). Sociology as Applied to Medicine. Edinburgh, London, NY, Oxford, Philadelphia, St. Louis, Sydney, Toronto: Saunders, 2008, pp. 18-37. ISBN 9780702029011.
    doporučená literatura
  • GUDE, K., DUCKWORTH, M. Matrix, Pre-Intermediate. Oxford: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19-438648-1. info
  • MURPHY, R. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students of English: with answers. 9th print. Cambridge: Cambridge University Press, 1994. ISBN 0-521-35770-5. info
  • NOLASCO, R. New Streetwise. Intermediate. Oxford: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19-433404-X. info
  • REDSTON, C., CUNNINGHAM, G. Face2Face. Elementary. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-52-160061-8. info
  • SOARS, L. & J. New Headway Student's Book + Workbook. Oxford: Oxford University Press, 2000.
Výukové metody
Přednášky: Teoretická výuka klíčových témat souvisejících se sociální patologií a prevencí, se zaměřením na rozvoj odborné slovní zásoby a porozumění základním konceptům.
Třídní diskuse: Interaktivní diskuse k podpoře kritického myšlení a zapojení studentů do výuky, s cílem prohloubit porozumění složitým otázkám souvisejícím se sociální patologií.
Skupinové aktivity: Spolupráce ve skupinách zaměřená na praktické využití naučených konceptů, řešení problémů a zlepšení komunikačních dovedností v angličtině.
Domácí úkoly: Úkoly navržené k upevnění slovní zásoby, porozumění odborným textům a aplikaci teoretických znalostí na reálné situace.
Aktivity s využitím AI nástrojů: Praktické aktivity zaměřené na využití nástrojů umělé inteligence k vyhledávání, analýze a práci s anglickojazyčnými texty, které rozvíjejí výzkumné dovednosti studentů a schopnost pracovat s moderními technologiemi.
Metody hodnocení
Průběžná docházka: Pravidelná účast na seminářích je povinná a bude monitorována jako součást hodnocení. Průběžné plnění zadaných úkolů: Studenti budou hodnoceni na základě včasného a kvalitního plnění domácích úkolů a dalších zadaných aktivit během semestru. Prezentace: Hodnocení na základě přípravy a prezentace na zadané téma, včetně schopnosti používat odbornou slovní zásobu a kriticky analyzovat danou problematiku. Písemný test: Pokud průběžné aktivity nebudou na dostatečné úrovni, studenti budou muset absolvovat písemný test, který prověří jejich porozumění učivu a schopnost aplikovat nabyté znalosti.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Odborný anglický jazyk 1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.