OPF:INMNPCRS CRM Systems - Course Information
INMNPCRS CRM Systems
School of Business Administration in KarvinaWinter 2025
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Milena Janáková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Milena Janáková, Ph.D.
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: doc. Ing. Jan Górecki, Ph.D. - Timetable
- Tue 9:45–11:20 B208
- Timetable of Seminar Groups:
- Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(N) && FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 64 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 59/64, only registered: 0/64 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Managerial Informatics (programme OPF, N_MI)
- Trade and Marketing (programme OPF, N_EM)
- Syllabus (in Czech)
- 1. CRM - význam a koncept
Význam CRM a jeho moduly, aplikace podle jednotlivých odvětví, kritéria pro výběr CRM, strategie zavádění, koncept CRM. Aplikace informačních technologií, nabídka komerčních a open-source systémů k podpoře CRM.
2. CRM - komunikační nástroje a kanály
Výchozí body vztahu se zákazníkem, používané komunikační a distribuční kanály, kontaktní centra, samoobslužné kanály, segmentace zákazníků. Požadavky zákazníků s využitím obchodních modelů, využití vhodné architektury systémů CRM.
3. CRM - metriky a faktory ovlivňující výběr
Překážky při zavádění CRM, metriky hodnocení implementace. Prvky funkcionality, řízení kontaktů v rámci vícekanálové komunikace, obchod a pokrytí jeho životního cyklu, servisní služby a podpora marketingu. Aspekty bezpečnosti.
4. CRM - oborové požadavky a hodnota pro klienty
Požadavky podniků na CRM, kategorie CRM. Hodnota pro klienty, marketingový koncept, orientace na zákazníky, průzkum hodnoty, vytváření hodnoty a poskytování hodnoty.
5. CRM - knowledge management
Prvky úspěšného managementu, model knowledge managementu, úrovně práce se znalostmi, spojení s marketingem, vyhodnocení využití znalostí, aplikace užitečných technologií a úkoly pro software, přínosy pro firmu.
6. CRM - business intelligence
Pojem business intelligence a její oblasti, pokročilé analytické algoritmy nad různými zdroji dat, trendy, vizualizace a pohledy. Procesy komoditizace, tvorba typových aplikací, podpora datových úložišť a výpočetního výkonu.
7. CRM - customer, product a swarm intelligence
Uplatnění customer, product a swarm intelligence v CRM, pokročilá řešení pro spojení s obchodem a marketingem, podpora marketingových kampaní a predikcí. Tvorba konkurenční výhody, snížení vyjednávací síly zákazníků. - Literature
- required literature
- CHLEBOVSKÝ, V. (2017). Management zákaznických řešení. Grada Publishing.
- JANÁKOVÁ, M. (2023). CRM systémy. Distanční studijní text. Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné.
- MAJEED, M., CHAUDHARY, A., & CHADHA, R. (Eds.). (2025). Digital Transformation in the Customer Experience. Apple Academic Press.
- PASTIER, M. (2024). Žlutá kniha budování značky. Barecz & Conrad books.
- recommended literature
- BARTON, T., & MÜLLER, CH. (Eds.). (2024). Artificial intelligence in application: Legal aspects, application potentials and use scenarios. Springer.
- BLOKDYK, G. (2017). CRM Marketing Applications: Expert Administration Cook book. CreateSpace Independent Publishing Platform.
- JÍLEK, D. (2023). Pozor, přichází zákazník. Powerprint.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2025/INMNPCRS