KCJ055S CJ 2 - Angličtina

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2007
Rozsah
1/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Mgr. Emil Horký, PhD. (přednášející)
PhDr. Krystyna Heinz (cvičící)
Mgr. Emil Horký, PhD. (cvičící)
Garance
Mgr. Emil Horký, PhD.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Zlepšení čtecích dovedností a porozumění cizojazyčnému textu. Seznámení s různými technikami čtení. Práce s různými typy textů (publicistické, populárně vědecké a odborné), různé techniky čtení (scanning, skimming, intensive reading), rozšiřování běžné i odborné slovní zásoby. Zvýšení rychlosti čtení a chápání obsahu čteného textu, rozšíření běžné i odborné slovní zásoby. Schopnost porozumět odbornému textu, vyvozovat správné závěry a správně text interpretovat, shrnout text ústně i písemně.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Funkční styly a pragmatické složky textu
    2. Analýza odborného textu
    3. Teoretický výklad různých čtecích technik
    4. Teorie účinného čtení, intenzívní čtení
    5. Skimming, scanning, struktura textu
    6. Racionální čtení
    7. Čtení pro řešení problémů
    8. Slovní zásoba, obohacování slovní zásoby, hledání synonym/antonym v textu, odhad
    významu z kontextu
    9. Frazeologie, úvod do idiomů
    10. Rekonstrukce textu, strategie překladu, resumé delšího textu
    Obsah předmětu:
    Texty, na kterých budou procvičovány znalosti a dovednosti prezentované v teoretické části, budou pokrývat následující oblasti:
    1. Hospodářství - strategie a ukazatele růstu, fúze, globalizace, ekologie
    2. Marketing - marketingové studie, reklama, veletrhy, nadnárodní řetězce
    3. Trh práce - zaměstnanost, rekvalifikace, povolání, kariéra
    4. Turismus - trendy, volný čas, životní styl
    5. Zahraničí - zahraniční politika a obchod, obchodní vztahy a kontakty, trhy
    6. Media - tisk, nakladatelství, televize, zábavný a hudební průmysl, Internet a eCommerce
    7. Věda a technika - nové vývojové trendy, objevy, vynálezy
    8. Kultura - divadlo, film, literatura, hudba

    V rámci výuky předmětu a jeho prezentaci budou využívána elektronická média. K dispozici budou studentům internetové stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se budou nacházet podrobné informace k danému předmětu a doplňkové materiály. Dále bude možno využívat slovníky na internetu, např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz .
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě úspěšného absolvování jednoho písemného testu, jednoho ústního testu a vypracování jedné seminární práce.
V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1991, léto 1992, léto 1993, léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2008.