KCJ102 Jazyk 1 (němčina) 2.část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2007
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irina Ruberova (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výuky v 1. ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky z profesního jazyka ZDfB.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Betriebsalltag
    2. Sicherheit am Arbeitsplatz
    3. Marketing und Werbung
    4. Einkommen, Sozialleistungen, Rechte und Pflichten
    5. Frankfurt am Main - Wirtschaftsstandort
    Struktur der Übung:
    1. Analyse von Lebenslauf und Anschreiben /eigene Erstellung
    2. Bewerbungstraining (Persönlichkeitstraing, Selbstpräsentation)
    3. Werbungs/Marketing
    4. Messen in Deutschland
    5. Interkulturelles Wahrnehmen
    Obsah předmětu:
    1. Betriebsalltag
    Běžný pracovní den. Informační rozhovory. Nepřítomnost na pracovišti. Personální záležitosti a problémy na pracovišti.
    2. Sicherheit am Arbeitsplatz
    Značky zákazové a příkazové a jejich využití nejen při bezpečnosti práce. Bezpečnostní opatření a zařízení. Nehody.
    3. Marketing und Werbung
    Marketing a reklama. Jméno značky, inzeráty a vlastnosti výrobků. Nové možnosti odbytu.
    4. Einkommen, Sozialleistungen, Rechte und Pflichten
    Příjmy a důchody, sociální zabezpečení, práva a povinnosti. Pracovní smlouva. Spolurozhodování ve firmě a podniku. Tarifní smlouva. Pracovní právo. Vyjednávání o mzdě. Strukturovaný životopis.
    5. Frankfurt am Main - Wirtschaftsstandort
    Frankfurt nad Mohanem - dějiny a základní údaje. Frankfurt n.Mohanem jako finanční centrum, dopravní křižovatka i veletržní město.
    Inhalt der Übung:
    1. Analyse von Lebenslauf und Anschreiben /eigene Erstellung
    Lebensläufe werden zum Vergleich vorgelegt, verglichen und untersucht. Hierbei sollen die Studenten ein Gespür für das Erstellen von Lebensläufen und Anschreiben gewinnen und auf die eigenen Bewerbung vorbereitet werden. Sie fertigen am Ende selbst eine solche Bewerbungsmappe an.
    2. Bewerbungstraining (Persönlichkeitstraing, Selbstpräsentation)
    Anhand von Persönlichkeitstest wird ein eigenes Profil erstellt, das auf ein Vorstellungsgespräch und mögliche Fragen vorbereitet.
    3. Werbungs/Marketing
    Anhand von Zeitungs- und Fernsehwerbung aus Deutschland wird das Thema Werbung behandelt. Werbemittel, Strategien, Ziele und Zielgruppen werden gefunden und analysiert. Als abschließende Übung wird eine eigene Werbung für ein bestimmtes Produkt entworfen.
    4. Messen in Deutschland
    Anhand authentischer Materialien sowie Videos wird der Messestandort Deutschland untersucht. Messegespräche werden genauso Thema sein wie die Messeplanung und -inhalt.
    5. Interkulturelles Wahrnehmen
    Interkulturelle Kommunikation ist nicht nur in der Geschäftspraxis wichtig. Anhand von vorbereitenden Übungen werden Unterschiede und Gemeinsamkeiten in internationalen Dialog herausgestellt und für deren Bedeutsamkeit sensibilisiert.
    Zu dem Seminar findet eine Konversationsstunde statt. Hier steht das Sprechen und Formulieren im Vordergrund. Angeglichen an das Buch Dialog Beruf 2 werden eigene Materialien hergestellt, die die Kommunikation im Unterricht anregen und Erlerntes festigen soll.

    Studenti používají internet při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim budou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, kde najdou podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Dále mají možnost využít multimediálních slovníku na internetu http://slovnik.najdi.to nebo www.translator.cz.
Informace učitele
Pro získání zápočtu musí studenti při dvou průběžných a závěrečném testu získat minimálně 60 bodů z celkového počtu 100 bodů (20 + 20 + 60). Dále studenti podle individuálních pokynů vyučujícího vystoupí s ústním referátem ke zvolenému tématu, příp. jej odevzdají v písemné formě do konce výuky v semestru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1991, léto 1992, léto 1993, léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2008.