OPF:MAR104S Marketing služeb - Informace o předmětu
MAR104S Marketing služeb
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2007
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Vaštíková (přednášející)
- Garance
- Ing. Miroslava Vaštíková
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN) (2)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Předmět zahrnuje objasnění definice služeb, zvláštnosti marketingového mixu ve službách, pojmu service economy v rámci vývoje světové ekonomiky. Pochopení adaptace marketingové strategie a marketingového výzkumu služeb.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
2. Postavení marketingu ve službách
3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
5. Cenová tvorba v oblasti služeb
6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
7. Lidé a služby
8. Fyzické vnímání služeb
9. Provozování služeb
Obsah předmětu:
1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
Definice a vývoj služeb, marketingový přístup ke službám. Vlastnosti služeb. Klasifikace služeb.
2. Postavení marketingu ve službách
Zvláštnosti marketingu v oblasti služeb, zvláštnosti finančních služeb. Marketingová strategie a marketingový mix, přizpůsobení sektoru služeb.
3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
Identifikace přání a potřeb. Hodnocení rozsahu poptávky a vztahů mezi náklady a cenou. Výzkum trhu a veřejné služby.
4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
Koncepce výhod pro spotřebitele. Nabídka služeb. Jednotlivé složky služeb. Formy služeb, jejich úroveň a kvalita. Množství služeb.Plánování a vývoj produktu.
5. Cenová tvorba v oblasti služeb
Vlastnosti služeb a jejich vliv na cenu. Klasifikace služeb pro potřeby cenové tvorby. Regulace cen služeb. Cenová tvorba a marketingová strategie. Metody cenové tvorby.
6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
Cíle podpory prodeje, rozdílné přístupy k podpoře prodeje služeb, zdokonalování podpory prodeje, osobní prodej, publicita, propagace.
7. Lidé a služby
Zákazníci; organizace a její zaměstnanci; organizace s vysokým a nízkým kontaktem se zákazníky. Služby zákazníkům.
8. Fyzické vnímání služeb
Úloha fyzického vnímání, jeho management, snahy o zhmotnění služeb. Uspořádání prostředí, vliv na vytváření a image firmy.
9. Provozování služeb
Operativní management, klasifikace operačních systémů ve službách, organizační konflikty v systémech.
Využití elektronických médií:
V rámci výuky předmětu ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
- Struktura výkladu:
- Informace učitele
- Požadavky na absolvování předmětu:
Vypracování projektu nebo eseje dle zadání vyučujícího v rozsahu cca 10 hodin práce studenta. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Odevzdání projektu do konce zápočtového týdne. Podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání projektu, jeho hodnocení je součástí celkového hodnoceni studenta z daného předmětu. Předmět je ukončen závěrečnou písemnou zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2007/MAR104S