OPF:INF147 Počítačová grafika a design - Informace o předmětu
INF147 Počítačová grafika a design
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2008
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Dalibor Hula (přednášející)
Ing. Dalibor Hula (cvičící) - Garance
- Ing. Dalibor Hula
Katedra informatiky a matematiky – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Informatika v ekonomice (program OPF, M_SYSINF)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy počítačové grafiky a se způsobem použití technických a programových prostředků grafiky. Výuka předmětu je zaměřena na pravděpodobnou praktickou potřebu posluchačů při práci se systémy využívajícími počítačovou grafiku. Na seminářích budou studenti přednášenou látku ověřovat na počítačích a přitom získávat praktickou dovednost v práci s grafickými aplikacemi.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Sféry využití počítačové grafiky.
2. Technická zařízení.
3. Dvojrozměrná grafika.
4. Modelování trojrozměrných těles.
5. Algoritmy transformování.
6. Algoritmy a metody generace obrázků.
7. Script - jazyky využívané v počítačové grafice.
8. Virtuální realita a perspektivy rozvoje počítačové grafiky.
Obsah předmětu:
1. Sféry využití počítačové grafiky. Grafické systémy v ekonomice, strojírenství, stavebnictví a architektuře; geografické informační systémy.
2. Technická zařízení. Komponenty důležité pro počítačovou grafiku. Zrychlovače. Zařízení pro vstup a výstup grafických údajů. Historie rozvoje grafického hardwaru.
3. Dvojrozměrná grafika. Rastrová a vektorová grafika. Formáty obrázků. Programy pracující s dvojrozměrnou grafikou.
4. Modelování trojrozměrných těles. Drátové, plošné a objemové modely. B-REP a CSG typy objemových modelů.
5. Algoritmy transformování. Matematické rovnice využívané v počítačové grafice. Transformování těles a Booleanovy operace.
6. Algoritmy a metody generace obrázků. Popis scény. Osvětlovací modely. Stínování, paměť hloubky. Ray-tracing a radiozita.
7. Script - jazyky využívané v počítačové grafice. Modelovače a jazyky popisující grafické scény. Jazyk POV-Ray.
8. Virtuální realita a perspektivy rozvoje počítačové grafiky.
Při přednáškách je využíváno prezentační zařízení a PC. Výuka seminářů probíhá na počítači vybavených učebnách. Studijní materiály jsou dostupné v elektronické podobě prostřednictvím fakultní počítačové sítě.
- Struktura výkladu:
- Literatura
- povinná literatura
- PARTSKHALADZE, G. Základy počítačové grafiky. Skripta OPF. Karviná, 2000. ISBN 80-7248-096-0. info
- doporučená literatura
- ŽÁRA, J., BENEŠ, B., FENKEL, P. Moderní počítačová grafika. Brno Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9. info
- Informace učitele
- Seminární práce v podobě konkrétního grafického návrhu na zadané téma. Odevzdání seminární práce je předpokladem přijetí k závěrečné zkoušce. Předmět je ukončen zkouškou, která se skládá z teoretické části (testu) a praktické části u počítače. Obsahem bude látka probíraná během celého semestru.
100 - 85 b. výborně
84 - 70 b. velmi dobře
69 - 60 b. dobře
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/INF147