INF246 Projektování v prostředí PROGRES

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
1/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Garance
Katedra informatiky a matematiky – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámit posluchače se zásadami projektování informačních systémů v konkrétním databázovém prostředí. Součástí výuky bude předvedení praktických ukázek návrhu informačních systémů s využitím prostředku CASE/4/0 a systému PROGRESS pod Windows (jazyk 4GL, grafické uživatelské rozhraní), příp. srovnání s dalšími systémy, jako je ORACLE, INFORMIX apod.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Zásady projektování a implementace systémů
    2. Seznámení s prostředím PROGRESS
    3. Základní součásti vývojového prostředí PROGRESS
    4. Jazyk 4 GL pro tvorbu procedur
    5. Grafické uživatelské rozhraní
    Obsah kurzu:
    1. Zásady projektování a implementace systémů
    ISO standarty vývoje informačních systémů, architektura IS, analýza a implementace IS, plány projektu.
    2. Seznámení s prostředím PROGRESS
    Struktura systému PROGRESS verze 7.3, fungování prostředí PROGRESS na různých
    hardwareových i softwareových platformách. Integrovaný databázový systém 4. generace - integrovaný datový slovník, popisy dat, systém transakcí, BI a AI systém zabezpečení dat, ochrana dat heslem, přístup k datům.
    3. Základní součásti vývojového prostředí PROGRESS
    Správa datových struktur - typy dat, integritní omezení na úrovni datového slovníku, datové sekvence - tvorba a používání. Procedury v prostředí PROGRESS - triggery, systémové události, události definované uživatelem. Grafické uživatelské rozhraní - tvorba vstupních a výstupních obrazovek, svázání obrazovek s daty, prototypování. Prostředky pro ladění - debugger.
    4. Jazyk 4 GL pro tvorbu procedur
    Syntaxe jazyka 4 GL. Komponenty jazyka, struktura jazyka. Struktura procedur. Editování procedur, uložení procedur v adresářích.
    5. Grafické uživatelské rozhraní
    Typy grafických objektů - prohlížeče, seznamy, tlačítka, výběrové seznamy aj. Vytváření, ladění a překlad vstupních a výstupních obrazovek, tvorba uživatelských nabídek.


    Při přednáškách je využíváno prezentační zařízení a PC. Výuka seminářů probíhá na počítači vybavených učebnách. Studijní materiály jsou dostupné v elektronické podobě prostřednictvím fakultní počítačové sítě.
Informace učitele
Kurz je ukončen zkouškou. Kredity jsou udělovány za úspěšné zpracování seminární práce a vykonání zkoušky. Zkouška se skládá z písemné a ústní části, k jejímu úspěšnému vykonání je zapotřebí získat alespoň 60 ze 100 možných bodů. Hodnocení je následující: výborně 85 - 100 b., velmi dobře 70 - 84 b., dobře 60 - 69 b.
Body se udělují za splnění podmínek a to v rozsahu:
seminární práce 0 - 50 b.
závěrečná zkouška 0 - 50 b.
Studenti ve 14. týdnu výuky (v době konání semináře) odevzdají seminární práci, která jim bude zadána v osmém výukovém týdnu. Ve zkouškovém období v řádně vypsaných termínech vykonávají studenti závěrečnou zkoušku, jejímž obsahem bude látka, probíraná během celého semestru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/INF246