KCJ102S Němčina - 2.část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. David Martinek (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irina Ruberova (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Úroveň - B 1.2 středně pokročilí Cílem výuky v 1. ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky z profesního jazyka ZDfB.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Ein Dienstleistungsauftrag
    2. Betriebsalltag
    3. Sicherheit am Arbeitsplatz
    4. Marketing und Werbung
    Struktur der Übung:
    1. Outsourcing -ja oder nein
    2. Analyse von Lebenslauf und Anschreiben /eigene Erstellung
    3. Bewerbungstraining (Persönlichkeitstraining, Selbstpräsentation)
    4. Werbung/Marketing
    Obsah předmětu:
    1. Ein Dienstleistungsauftrag
    Outsourcing -ano nebo ne. U veletržního stánku. Kontakty na veletrhu.Srovnání nabídek.
    2. Betriebsalltag
    Běžný pracovní den. Informační rozhovory. Nepřítomnost na pracovišti. Personální záležitosti a problémy na pracovišti.
    3. Sicherheit am Arbeitsplatz
    Značky zákazové a příkazové a jejich využití nejen při bezpečnosti práce. Bezpečnostní opatření a zařízení. Nehody.
    4. Marketing und Werbung
    Marketing a reklama. Jméno značky, inzeráty a vlastnosti výrobků. Nové možnosti odbytu.
    Inhalt der Übung:
    1. Es sollen Entscheidungen getroffen werden, ob Outsourcing ja oder nein. Weiter sollen die Studenten fähig sein, Kontakte auf der Messe aufzunehmen und Angebote miteinander vergleichen.

    2. Analyse von Lebenslauf und Anschreiben /eigene Erstellung
    Lebensläufe werden zum Vergleich vorgelegt, verglichen und untersucht. Hierbei sollen die Studenten ein Gespür für das Erstellen von Lebensläufen und Anschreiben gewinnen und auf die eigene Bewerbung vorbereitet werden. Sie fertigen am Ende selbst eine solche Bewerbungsmappe an.
    3. Bewerbungstraining (Persönlichkeitstraining, Selbstpräsentation)
    Anhand von Persönlichkeitstest wird ein eigenes Profil erstellt, das auf ein Vorstellungsgespräch und mögliche Fragen vorbereitet.
    4. Werbung/Marketing
    Anhand von Zeitungs- und Fernsehwerbung aus Deutschland wird das Thema Werbung behandelt. Werbemittel, Strategien, Ziele und Zielgruppen werden gefunden und analysiert. Als abschließende Übung wird eine eigene Werbung für ein bestimmtes Produkt entworfen.

    Studenti používají internet při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim budou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, kde najdou podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Dále mají možnost využít multimediálních slovníku na internetu http://slovnik.najdi.to nebo www.translator.cz.
Literatura
    povinná literatura
  • BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0. info
    doporučená literatura
  • BÜRGER, J. a kol. Česko-německý a německo český hospodářský slovník. Plzeň: Fraus, 1998. ISBN 80-85784-29-7. info
Informace učitele
Pro získání zápočtu musí studenti při dvou průběžných a závěrečném testu získat minimálně 60 bodů z celkového počtu 100 bodů (20 + 20 + 60). Dále studenti podle individuálních pokynů vyučujícího vystoupí s ústním referátem ke zvolenému tématu, příp. jej odevzdají v písemné formě do konce výuky v semestru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1991, léto 1992, léto 1993, léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2007, léto 2009.