KCJK455S CJ 2 - Španělština

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
Seminář 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Garance
Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Předmět nadále rozšiřuje znalosti obchodního jazyka potřebných při řešení úloh v oblasti obchodu. Po absolvování předmětu jsou posluchači schopni diskutovat s rodilým mluvčím na běžná i profesní témata. Posluchači rozumí hlavním myšlenkám složitějších textů jak s konkrétními, tak abstraktními náměty, jsou schopni obhájit či vyvrátit určitý názor apod. Součástí předmětu je nácvik strategií v oblasti lexikálně-gramatické, porozumění čtenému textu, psaní, poslechu s porozuměním a mluveného projevu, reálií a typického jednání a chování aktérů daného kulturního společenství s ohledem na interkulturní dimenze. Pozornost je věnována z velké části nácviku obchodní korespondence.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. El turismo
    2. El mundo laboral
    3. Los seguros
    4. La industria
    5. Extranjero
    6. Realidades europeas
    7. La carta comercial
    8. Otros tipos de cartas
    Obsah předmětu:
    1. El turismo
    Tipos de empresas y profesiones relacionadas con el turismo. El turismo en Espa?q:
    Expresar la impersonalidad. Expresar relaciones temporales.
    2. El mundo laboral
    Anuncios de trabajo. El mercado laboral. Solicitud de empleo. Curriculum vitae.
    Los tiempos de la narración. Expresar una opinión.
    3. Los seguros
    Tipos de seguro. Anuncios publicitarios de seguros. Solicitud de seguro.
    El condicional. Expresar probabilidad o improbabilidad.
    4. La industria
    Tipos de industrias. Los productos que se fabrican en Espa?a. Los consumidores espa?oles.
    Situar hechos en el tiempo.
    5. Extranjero
    Política y comercio exterior, las relaciones exteriores y contactos, mercado extranjero
    6. Realidades europeas
    Las naciones de Unión európea, la comunicación en Európa, las diferencias interculturales
    7. La carta comercial
    El encabezamiento, el membrete, la fecha, la dirección interior, asunto u objeto, referencias, línea de atención, cuerpo de la carta, cierre o complementos, cartas de solicitud
    8. Otros tipos de cartas
    Cartas de pedido, de reclamación, de quejas, de relaciones con la banca, de relaciones con las compa?ías de seguro, de relaciones con los servicios públicos
Literatura
    povinná literatura
  • FAJARDO, M., GONZÁLEZ, S. Marca Registrada. Espa?ol para los negocios. Madrid: Sintonía Dos, 1997. info
  • GÓMEZ DE ENTERRÍA, J. Correspondencia Comercial en Espanol. Madrid: SGEL, 1995. info
  • AGUIRRE, B. El espanol por profesiones. Servicios turísticos. Madrid: SGEL, 1994. ISBN 84-7143-481-4. info
  • DE PRADA, M. Hablando de Negocios. Madrid: EDELSA, 1993. info
Vyučovací jazyk
Španělština
Informace učitele
Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011.