OPF:MAR066 Promotion in Tourism - Course Information
MAR066 Promotion in Tourism
School of Business Administration in KarvinaSummer 2008
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economy of Tourism (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl kurzu: Posluchači se seznámí jednak s propagací v cestovním ruchu, ale také se vším co úspěšné propagaci předchází (stanovení cílů propagace, stanovení rozpočtu propagace, rozhodování o propagační zprávě, rozhodování o použití média propagace, hodnocení účinnosti propagace, přímý marketing, distribuční cesty v cestovním ruchu, proces komunikace v cestovním ruchu) a co je a co není dovoleno v reklamě.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Marketing cestovního ruchu
2. Propagační mix marketingu cestovního ruchu
3. Propagační zpráva
4. Rozhodování o použití média propagace
5. Hodnocení účinnosti propagace
6. Přímý marketing
7. Distribuční cesty v cestovním ruchu
8. Proces komunikace v cestovním ruchu
9. Využití informačních technologií v propagaci cestovního ruchu..
Obsah kurzu:
10.Marketing cestovního ruchu
Specifika služeb cestovního ruchu, marketingový systém, 8 P marketingu cestovního ruchu.
11.Propagační mix marketingu cestovního ruchu
Promotion. Reklama. Public Relations. Osobní prodej.
12.Propagační zpráva
Plánování propagace, stanovení cílů, strategie a rozpočtu propagace
13.Rozhodování o použití média propagace
Dosah, frekvence a účinnost propagace. Druh média propagace. Nosiči zprávy propagace. Načasování média propagace.
14.Hodnocení účinnosti propagace
Výzkum účinnosti propagace na prodej. Techniky výzkumu propagace.
15.Přímý marketing
Využití databáze cestovního ruchu. Prodejní propagace v cestovním ruchu.
16.Distribuční cesty v cestovním ruchu
Řízení distribučních cest v cestovním ruchu. Distribuční spolupráce, konflikt a konkurence v cestovním ruchu.
17.Proces komunikace v cestovním ruchu
Výběr komunikačních kanálů. Komunikační mix.
18.Využití informačních technologií v propagaci cestovního ruchu
Využití Internetu a TV - Shopu. Státní podpora propagace cestovního ruchu.
Využití elektronických médií:
V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívána tato elektronická média: video.
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- CRHA, I., KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-308-1. info
- MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
- NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
- recommended literature
- FERNER, F-K. Public relations öffentlichkeitsarbeit im Tourismus (záznam přednášek. info
- HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
- SEIFERTOVÁ,V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: Jindřich Kraus - Pragoline, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
- KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0. info
- FERNER, F.-K. Urlaub wie Persil verlaufen. Erfolgreiche Gästenwerbung und. Wien: Österreichischer Wirtschaftsverlag, 1995. ISBN 3-85212-073-X. info
- FERNER, FRITZ-KARL. Marketing cestovného ruchu v praxi. Bratislava:SPN, 1993. ISBN 80-0801978-6. info
- NOVACKÁ, Ĺ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: ELITA, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
- BÁRTA, V. Propagace. Praha: VŠE, 1993. info
- MÜHLBACHER, H. Selektivní propagace. Praha: BABtext, 1993. ISBN 80-901444-6-2. info
- KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
- HARWAY, CH. Úspěch při získání zákazníků. Praha: Informatorium, 1992. ISBN 80-85427-24-9. info
- SCHNABEL, H. Marketing v praxi. Praha: ČOaPK, 1990. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/MAR066