OPF:MARPLOG Logistika - Informace o předmětu
MARPLOG Logistika
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2008
- Rozsah
- 3/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. František Němec, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. František Němec, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Zvládnout základní pojmy a přístupy využívané v logistice. Pochopit význam logistiky jako filozofie podnikání. Porozumět základním metodám a logistickým přístupům. Položit důraz na vybrané metody a jejich aplikace při praktickém využití. Vysvětlit na praktických příkladech moderní způsoby a metody řešení logistických problémů v souvislostech navazujících na trh a marketingové pojetí řízení.
- Osnova
- Zvládnout základní pojmy a přístupy využívané v logistice. Pochopit význam logistiky jako filozofie podnikání. Porozumět základním metodám a logistickým přístupům. Položit důraz na vybrané metody a jejich aplikace při praktickém využití. Vysvětlit na praktických příkladech moderní způsoby a metody řešení logistických problémů v souvislostech navazujících na trh a marketingové pojetí řízení.
1. Vymezení obsahu předmětu Logistiky
2. Ekonomický význam logistiky
3. Marketingová logistika
4. Distribuční logistika
5. Podmínky ekonomického chování v globálním prostředí
6. Logistické přístupy ve výrobě
7. Optimalizace logistického řetězce
8. Informační zajištění logistických systémů
9. Logistika výrobních procesů
10. Metoda Just-in-time, Kanban systémy
11. Význam standardizace pro logistiku
12. Podpůrné techniky logistiky
13. Logistika jako filozofie podnikání
- Zvládnout základní pojmy a přístupy využívané v logistice. Pochopit význam logistiky jako filozofie podnikání. Porozumět základním metodám a logistickým přístupům. Položit důraz na vybrané metody a jejich aplikace při praktickém využití. Vysvětlit na praktických příkladech moderní způsoby a metody řešení logistických problémů v souvislostech navazujících na trh a marketingové pojetí řízení.
- Literatura
- povinná literatura
- SHULTE, CH. Logistika. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-85-605-87-2. info
- LAMBERT, D., M., STOCK, J., R., ELLRAM, L., M. Fundamentals of Logistics Management. Irwin/McGraw-Hill, 1998. ISBN 0-256-14117-7. info
- ROSENAU, M., D. Successful Project Management. New York: John Wiley & Sons, 1998. ISBN 0-471-29304-0. info
- Informace učitele
- průběžný test, seminární práce (jiná zátěž), písemná forma zkoušky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/MARPLOG