MARPMAS Marketing služeb

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Vaštíková (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (přednášející)
Garance
Ing. Miroslava Vaštíková
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
MAREMAR Marketing || MARKMAR Marketing || MARPMAR Marketing || PEMEMAR Marketing || PEMKMAR Marketing || PEMPMAR Marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Předmět zahrnuje objasnění definice služeb, zvláštnosti marketingového mixu ve službách, pojmu service economy v rámci vývoje světové ekonomiky. Pochopení adaptace marketingové strategie a marketingového výzkumu služeb.
Osnova
  • Předmět seznamuje posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Předmět zahrnuje objasnění definice služeb a specifických vlastností služeb, které jsou důvodem k rozšíření marketingového mixu ve službách. Umožní pochopit význam a metody marketingového výzkumu ve službách, tvorbu strategického plánu a využívání jednotlivých nástrojů marketingového mixu ke zdokonalování procesu poskytování služeb.
    1. Co jsou to služby
    2. Marketingový přístup ke službám
    3. Strategické marketingové plánování
    4. Marketingový výzkum ve službách
    5. Produkt ve službách
    6. Ceny služeb
    7. Distribuce služeb
    8. Komunikační mix
    9. Lidé ve službách
    10. Materiální prostředí
    11. Procesy ve službách
    12. Řízení kvality ve službách
    13. Praktické zkušenosti s novými trendy marketingu ve službách.
Literatura
    povinná literatura
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - distanční opora. Karviná: SU OPF Karviná, 2006. ISBN 80-7248-386-2. info
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
    doporučená literatura
  • PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X. info
  • HESKETT, J.L. SASSER, W.E. HART, CH.W.L. Služby - cesta k úspěchu. Praha: Victoria - Publishing, 1993. info
  • WALSH, K. CLARKE, F.M. STAVART, J. Marketing in Local Govermment. Harlow, 1989. info
Informace učitele
seminární práce a její obhájení, 70% povinnost účasti na seminářích, písemná forma zkoušky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014.