OPF:MARPMKC Marketing v cestovním ruchu - Informace o předmětu
MARPMKC Marketing v cestovním ruchu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2008
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (přednášející) - Garance
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Posluchač se v rámci kurzu seznamuje s podnikáním v oblasti cestovního ruchu, jeho vnějším i vnitřním prostředím. Seznamuje se s tvorbou koncepce a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade na výzkum trhu, tvorbu nabídky, marketingovou strategii, propagaci a jejich technik, odbyt produktu a psychologii prodeje v cestovním ruchu. Aplikací marketingu na podmínky odvětví cestovního ruchu získává posluchač přehled o jeho využití, formách a základních metodách.
- Osnova
- Posluchač se v rámci předmětu seznamuje s podnikáním v oblasti cestovního ruchu, jeho vnějším i vnitřním prostředím. Seznamuje se s tvorbou koncepce a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade na výzkum trhu, tvorbu nabídky, marketingovou strategii, propagaci a jejich technik, odbyt produktu a psychologii prodeje v cestovním ruchu. Aplikací marketingu na podmínky odvětví cestovního ruchu získává posluchač přehled o jeho využití, formách a základních metodách.
1. Podnikání v cestovním ruchu.
2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu.
3. Výzkum trhu a analýza.
4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
5. Marketingový mix cestovního ruchu.
6. Cenová tvorba v odvětví cestovního ruchu.
7. Distribuční mix v cestovním ruchu.
8. Lidé a spolupráce organizací v odvětví cestovního ruchu.
9. Marketingová komunikace.
10. Komunikační mix v cestovním ruchu 1.
11. Komunikační mix v cestovním ruchu 2.
12. Marketingový management cestovního ruchu.
13. Marketing destinace cestovního ruchu. Marketing v lázeňství.
- Posluchač se v rámci předmětu seznamuje s podnikáním v oblasti cestovního ruchu, jeho vnějším i vnitřním prostředím. Seznamuje se s tvorbou koncepce a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade na výzkum trhu, tvorbu nabídky, marketingovou strategii, propagaci a jejich technik, odbyt produktu a psychologii prodeje v cestovním ruchu. Aplikací marketingu na podmínky odvětví cestovního ruchu získává posluchač přehled o jeho využití, formách a základních metodách.
- Literatura
- povinná literatura
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
- KIRÁĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
- MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
- NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
- KASPAR, C. Základy cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-5-5. info
- NOVACKÁ, Ľ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
- doporučená literatura
- FERNER, F-K. Public relations öffentlichkeitsarbeit im Tourismus (záznam přednášek. info
- Kesner, L.:. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1104-4. info
- HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
- SEIFERTOVÁ,V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: Jindřich Kraus - Pragoline, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
- KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0. info
- CRHA, I., KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-308-1. info
- FERNER, F.-K. Urlaub wie Persil verlaufen. Erfolgreiche Gästenwerbung und. Wien: Österreichischer Wirtschaftsverlag, 1995. ISBN 3-85212-073-X. info
- HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
- SCHNABEL, H. Marketing v praxi. Praha: ČOaPK, 1990. info
- Informace učitele
- seminární práce, 70% povinná účast na seminářích, písemná forma zkoušky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/MARPMKC