OPF:KCJK408S Written and Oral Interaction f - Course Information
KCJK408S Written and Oral Interaction for EU (in Spanish)
School of Business Administration in KarvinaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 1/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economy of Tourism (programme OPF, B_EKOMAN)
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, B_EKOMAN)
- European Integration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, B_HOSPOL)
- Corporate Finance (programme OPF, B_EKOMAN)
- Managerial Informatics (programme OPF, B_SYSINF)
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Social Management (programme OPF, B_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Cíl tohoto předmětu spočívá ve zvládnutí ústní a písemné komunikace s úřady, institucemi a obchodními partnery v rámci jednotné Evropy. Tento předmět rozvíjí řadu strategií, které je nutné znát při písemném i ústním styku v jednotlivých situacích. Navíc jde o osvojení frází a slovní zásoby pro příslušný okruh funkčního jazyka. Dalším důležitým okruhem je psaní zpráv pro různé oblasti obchodování. Tato dovednost vyžaduje kromě znalosti gramatiky a slovní zásoby také znalost strategií uspořádání textu a pragmatických zákonitostí daného jazyka. Vedle komunikativní funkce jazyka je kladen důraz rovněž na interkulturní aspekt komunikace.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Interkulturní komunikace a její význam v obchodní interakci
2. Význam kultury v interkulturní komunikaci, dimenze národních kultur
3. Verbální a neverbální interakce
4. Charakteristika administrativního stylu
5. Slohové útvary a postupy v komunikaci
Obsah předmětu:
1. Žádosti o poskytnutí informací o zaměstnancích, žádosti o poskytnutí informací o platební schopnosti zákazníka a výši úvěru firmy.
2. Stížnosti zasílané na instituce a úřady, reklamace poskytnutých služeb, dodaného zboží a plateb, zasílání námitek proti úředním rozhodnutím.
3. Sestavování pracovních smluv, dodatků ke smlouvě apod., zasílání výpovědi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Kupní smlouva a její části, sestavování kupních smluv.
4. Písemný styk s obchodním zástupcem, ucházení se o místo obchodního zástupce, odpověď na ucházení se o místo obchodního zástupce.
5. Zasílaní pozvánek na konference a společenské události, kondolencí a gratulací k různým společenským příležitostem.
V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci budou využívána elektronická média. Studentům budou k dispozici internetové stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých budou nacházet podrobné informace k danému předmětu a doplňkový materiál. Dále bude možno využívat slovníky na internetu např. www.seznam.cz nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- GÓMEZ DE ENTERRÍA, J. Correspondencia Comercial en Espanol. Madrid: SGEL, 1995. info
- AGUIRRE, B, HERNÁNDEZ, C. El lenguaje administrativo y comercial. Madrid: SGEL, 1988. ISBN 84-7143-287-0. info
- recommended literature
- ZDĚNOVCOVÁ, V. Španělský obchodní dopis. Praha: VŠE, 1992. ISBN 80-7079-722-3. info
- Language of instruction
- Spanish
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/KCJK408S