OPF:KCJKE022S Professional Communication Ski - Informace o předmětu
KCJKE022S Professional Communication Skills in English
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2009
- Rozsah
- Přednáška 3 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marcela Neničková (přednášející) - Garance
- PhDr. Krystyna Heinz
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Cílem předmětu je skloubit teoretické předpoklady verbální komunikace jak ústní tak písemné se schopností aplikovat je v komerční praxi v anglickém jazyce. Pozornost bude věnována rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, psaní a čtení v obchodní angličtině, pochopení kontextu obchodních situací a kognitivních postupů s nimi souvisejících, rozšíření slovní zásoby profesního jazyka a prohloubení znalostí gramatických struktur. Cíle bude dosaženo pomocí široké nabídky různých typů komunikačních cvičení s odstupňovanou obtížností, všestrannou analýzou autentických textů s aktuální profesní tematikou, a bude také zahrnuto řešení případových studií zaměřených na jednotlivé tematické celky. Zvolené dovednosti jsou aplikovatelné nejen v rámci daného předmětu, ale rovněž zaujímají stěžejní místo v návaznosti na celoživotní vzdělávání.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1 Presentations
2 Effective meetings
3 Business correspondence
4 Job interview
5 Conflict management in intercultural interactions
6 Project design
Obsah předmětu:
1
˘ Preparation - the audience and timing
˘ Introduction - winning audience's attention and interest
˘ Central idea statement
˘ Content and structure
˘ Delivering
˘ Posture, gestures and voice
˘ Assertiveness
2
˘ Definitions and purposes
˘ Agenda
˘ Leadership task roles
˘ Managing the people-group maintenance roles and strategies
˘ Effective chairman
˘ Problem solving procedures
3
˘ Characteristics of written and oral communication
˘ Formal business language
˘ Formal letters and the layout
˘ Enquiries, orders, complaints, adjustments
˘ Social correspondence, e-correspondence
4
˘ Recruiting
˘ Types of interview
˘ Questioning techniques
˘ Preparation for the interview
˘ Conducting the interview from the point of view of the interviewer and the interviewee
5
˘ Definition of conflict
˘ Types, sources and benefits
˘ Destructive effects of conflict
˘ Conflict management
˘ Developing intercultural awareness
˘ Theory of cultures and its impact on intercultural interactions
˘ Intercultural conflict management
6
˘ Definition of conflict
˘ Types, sources and benefits
˘ Destructive effects of conflict
˘ Conflict management
˘ Developing intercultural awareness
˘ Theory of cultures and its impact on intercultural interactions
˘ Intercultural conflict management
- Struktura výkladu:
- Literatura
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají po napsání dvou průběžných testů po 20 bodech, prezentaci zvoleného tématu před třídou - 20 bodů, provedení přijímacího pohovoru ve dvojicích - 20 bodů a prezentace firmy před třídou - 20 bodů, přičemž musí získat alespoň 60 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/KCJKE022S