OPF:KCJKEN11 German 1 - Part 1 - Course Information
KCJKEN11 German 1 - Part 1
School of Business Administration in KarvinaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. David Martinek (lecturer)
Mgr. Květuše Mozielowská (lecturer)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Irina Ruberova (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, B_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Cílem výuky v prvním ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Unternehmen
Úspěšné prezentování firmy v zahraničí a navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami s popisem konkurenční firmy, sledování informací v tisku o zahraničních firmách, , četba s porozuměním.
2. Isolit Bravo
Popis firmy (rok založení, místo založení, počet zaměstnanců, výrobky dodavatelské firmy, struktura firmy, finanční zajištění, export, významní zákazníci).
3. Lexikologie zum Unternehmen
Slovní zásoba k textu, rozbor textu, cvičení
4. Gramatik zum Unternehmen
Slovní zásoba k tématu slovesné vazby, zajímavá příslovce, nepřímá řeč
5. Italienisches Fiasko
Problémy s náklady a výnosy firmy (nájem, elektřina, mzdy, daně, apod.), otázky zdravotního a sociálního pojištění v německém prostředí, problematika samostatně výdělečné činnosti a fixních a podnikových nákladů.
6. Test Unternehmen
Vzorové příklady, opakování
7. Existenzgründung
Daňově právní předpisy, správní sestavení podnikatelského záměru, právní formy podniku, druhy podnikatelských plánů (investiční, finanční, plán rentability, likvidity, plán obratu, plán nákladů apod.)
8. Text Existenzgründung
Porozumění textu s případovými studiemi
9. Grammatik zum Existenzgründung
Skloňování přídavného jména v přívlastku, trpný rod po způsobovém slovesu, préteritum
10. Rechtsformen
Právní formy společností, rozbor
11. Logistik
Četba reklamních nabídek logistických firem, vyplňování dotazníku k požadovanému transportu, činnosti logistické firmy
12. Großhandel GmbH
Pracovní den přepravce, inzeráty v novinách, vyplňování dotazníku, gramatické jevy: přívlastkové věty, trpný rod, skloňování členu
13. Geschäftsbrief
Pojmenování jednotlivých částí obchodního dopisu, inzeráty v německých novinách, formulování dopisu, přijímací pohovor, životopis, navazování kontaktu s obchodními partnery, obsah obchodního dopisu, stavba obchodního dopisu, sestavování životopisu.
- 1. Unternehmen
- Literature
- Language of instruction
- German
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/KCJKEN11