OPF:KCJKK421S Estudios económicos y cultural - Informace o předmětu
KCJKK421S Estudios económicos y culturales
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2009
- Rozsah
- Přednáška 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL)
- Finance (program OPF, B_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Cílem předmětu je komparace české kultury a hospodářství s kulturou a hospodářstvím cílové země. Začleněn je interkulturní aspekt komunikace. Důraz je kladen na zmapování evropského prostoru.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Fakta o zemích EU
2. Marketing a produkt
3. Obchodní inzerce, styk s veřejností
4. Přizpůsobování existující obchodní struktuře, nový sortiment výrobků, nábor pracovníků
5. Analýza transportu, chování dodavatele
6. Turistika
7. Umění řízení lidí
8. Prezentace a demonstrování prodeje
9. Krizový management
10. Zahraniční investice a kulturní odlišnosti v obchodě
11. Překonání národní jednotvárnosti v obchodě
Obsah předmětu:
V rámci cvičení je studentům nabízena široká škála cvičení zaměřených na srovnání kulturních a hospodářských reálií jednotlivých zemí EU s českou kulturou a hospodářstvím. Důraz je dále kladen na rozvíjení interkulturní, jazykové a komunikativní kompetence.
l. Evropská unie
(globalizace, zdroje a cíle EU, geografická data, Maastrichtská smlouva, legislativní kompetence, angličtina jako standardní jazyk a postavení dalších jazyků)
2. Marketing a rozšiřování trhu
(průzkum trhu v rámci EU, nadnárodní společnosti, marketingové strategie, povědomí spotřebitelů, image obchodní značky produktu, význam kulturního prostředí)
3. Reklama a podpora prodeje
(panevropská reklamní kampaň, transnárodní tradice, reklamní strategie, pohled v kontextu, kulturní rozdíly)
4. Jednání a prodej
(mezinárodní jednací styly, dělení kultur, etika a etiketa obchodního jednání, kulturní zvláštnosti, pracovní pohovor)
5. Distribuce a transport
(přeprava, reklama celosvětových produktů, evropský konzument, spotřeba a ceny, vnímání obchodní značky)
6. Turistika
(turistika uvnitř EU, marketing techniky a služby, akulturace, stereotypy, vícejazyčné a multikulturní komunity, mezinárodní etiketa)
7. Týmová spolupráce
(výkonná komunikace, týmová práce a její organizace, charakteristiky, kulturní předpoklady, obchodní etiketa, non-verbální signály)
8. Prezentace
(cíle, analýza spotřebitelů, obsah, organizace, chování)
9. Konfliktní management
(zdroje a typy konfliktů v obchodní komunikaci, strategie při řešení konfliktu, mezinárodní konflikt )
10. Mezinárodní obchod a nadnárodní a mezinárodní spolupráce
(obtížnosti v obchodní komunikaci, jazykové bariéry, koncepty času a prostoru, jazyk těla a sociální chování a vystupování, role a postoje, náboženství a hodnoty, rozhodování)
11. Interkulturní perspektivy a non-verbální komunikace
(typy non-verbální komunikace, kinetika, haptika, chronemika, proxemika, vokalika, interkulturní trénink)
- Struktura výkladu:
- Literatura
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě: zvládnutí předepsaného obsahu předmětu, komparativní studie na jedno z nabízených témat a její následná prezentace a absolvování závěrečného kreditního testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/KCJKK421S