MAR004 Ekonomika obchodu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2009
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavla Sýkorová (přednášející)
Garance
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cíl kurzu: Kurz seznamuje s úlohou a funkcemi obchodu a jeho vztahem k národnímu hospodářství v tržní ekonomice. Součástí je přehled maloobchodních prodejních jednotek, jejich životní cyklus a rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem. Studenti si osvojí problematiku fungování obchodně provozní jednotky, jejího okolí a rozvoje maloobchodní sítě z územního hlediska a systémového pojetí obchodní technologie. Teorie a praxe maloobchodního prodeje je rozvedena a zaměřena na jeho řízení se zdůrazněním na techniku a psychologii prodeje včetně kontrolních činností.
Osnova
  • 1. Význam a postavení obchodu v rámci národního hospodářství
    2. Řešení technologie obchodního provozu
    3. Systémy řízení maloobchodu a velkoobchodu, logistika a fyzická distribuce zboží
    4. Skladování ve velkoobchodních skladech
    5. Osídlení jako základna územní organizace obchodního podnikání.
    6. Maloobchodní síť a principy řešení a uspořádání maloobchodní sítě.
    7. Teorie a praxe maloobchodního prodeje - zřízení prodejny
    8. Úvod do řízení maloobchodního prodeje
    9 Technika a psychologie prodeje.
    10.Základní legislativa v obchodním podnikání a kontrolní orgány činné v obchodě.

Literatura
    povinná literatura
  • Příslušné právní normy, vyhlášky a směrnice. info
  • STARZYCZNÁ,H. Ekonomika obchodu. Karviná: OPF SU, 2003. ISBN 80-7248-192-4. info
  • CIMLER,P. Retail management. Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-596-4. info
  • BOHM, I. Dobře zařízený obchod, předpoklad úspěchu. Ostrava: SAGIT, 1991. ISBN 80-900336-4-4. info
    doporučená literatura
  • GITMAN,L., MCDANIEL,C. The Future of Business. Cincinnati: SouthWestern, 2003. ISBN 0-324-1212575-5. info
  • STARZYCZNÁ,H. Strukturální proměny maloobchodní sítě v českých zemích od meziválečných let po současnost (v letech 1918-2000). Ostrava: VŠB - TU doktorská disertační práce, 1999. info
  • KOL. AUTORŮ. Sborník prací OPF. Díl 4. Karviná:OPF, 1996. ISBN 80-85879-47-6. info
  • COX, R. Jak dobře vést vlastní prodejnu. Praha: Managemenst Press, 1995. info
  • MARHOUNOVÁ a KOL. Obchodní činnosti. Ostrava: VŠB-TU, 1992. ISBN 80-7078-109-2. info
  • JINDRA,J. Obchodní logistika. Praha: VŠE, 1992. ISBN 80-7079-806-8. info
  • GRETZ, K.F., DROZDEK, L.K. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-103-1. info
  • BURSTINER, I. Základy maloobchodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-55-4. info
Informace učitele
Předpokladem přijetí ke zkoušce je úspěšné absolvování průběžného testu ve stanoveném termínu a zpracování seminární práce na závazné téma a její odevzdání a obhájení v dohodnutém termínu. Test i seminární práce budou sloužit jako doplňující hodnocení k závěrečné písemné zkoušce.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1991, léto 1992, léto 1993, léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2007, léto 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/MAR004