OPF:MAR004 Ekonomika obchodu - Informace o předmětu
MAR004 Ekonomika obchodu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2009
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavla Sýkorová (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cíl kurzu: Kurz seznamuje s úlohou a funkcemi obchodu a jeho vztahem k národnímu hospodářství v tržní ekonomice. Součástí je přehled maloobchodních prodejních jednotek, jejich životní cyklus a rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem. Studenti si osvojí problematiku fungování obchodně provozní jednotky, jejího okolí a rozvoje maloobchodní sítě z územního hlediska a systémového pojetí obchodní technologie. Teorie a praxe maloobchodního prodeje je rozvedena a zaměřena na jeho řízení se zdůrazněním na techniku a psychologii prodeje včetně kontrolních činností.
- Osnova
- 1. Význam a postavení obchodu v rámci národního hospodářství
2. Řešení technologie obchodního provozu
3. Systémy řízení maloobchodu a velkoobchodu, logistika a fyzická distribuce zboží
4. Skladování ve velkoobchodních skladech
5. Osídlení jako základna územní organizace obchodního podnikání.
6. Maloobchodní síť a principy řešení a uspořádání maloobchodní sítě.
7. Teorie a praxe maloobchodního prodeje - zřízení prodejny
8. Úvod do řízení maloobchodního prodeje
9 Technika a psychologie prodeje.
10.Základní legislativa v obchodním podnikání a kontrolní orgány činné v obchodě.
- 1. Význam a postavení obchodu v rámci národního hospodářství
- Literatura
- povinná literatura
- Příslušné právní normy, vyhlášky a směrnice. info
- STARZYCZNÁ,H. Ekonomika obchodu. Karviná: OPF SU, 2003. ISBN 80-7248-192-4. info
- CIMLER,P. Retail management. Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-596-4. info
- BOHM, I. Dobře zařízený obchod, předpoklad úspěchu. Ostrava: SAGIT, 1991. ISBN 80-900336-4-4. info
- doporučená literatura
- GITMAN,L., MCDANIEL,C. The Future of Business. Cincinnati: SouthWestern, 2003. ISBN 0-324-1212575-5. info
- STARZYCZNÁ,H. Strukturální proměny maloobchodní sítě v českých zemích od meziválečných let po současnost (v letech 1918-2000). Ostrava: VŠB - TU doktorská disertační práce, 1999. info
- KOL. AUTORŮ. Sborník prací OPF. Díl 4. Karviná:OPF, 1996. ISBN 80-85879-47-6. info
- COX, R. Jak dobře vést vlastní prodejnu. Praha: Managemenst Press, 1995. info
- MARHOUNOVÁ a KOL. Obchodní činnosti. Ostrava: VŠB-TU, 1992. ISBN 80-7078-109-2. info
- JINDRA,J. Obchodní logistika. Praha: VŠE, 1992. ISBN 80-7079-806-8. info
- GRETZ, K.F., DROZDEK, L.K. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-103-1. info
- BURSTINER, I. Základy maloobchodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-55-4. info
- Informace učitele
- Předpokladem přijetí ke zkoušce je úspěšné absolvování průběžného testu ve stanoveném termínu a zpracování seminární práce na závazné téma a její odevzdání a obhájení v dohodnutém termínu. Test i seminární práce budou sloužit jako doplňující hodnocení k závěrečné písemné zkoušce.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/MAR004