OPF:MAR005 Marketingová korespondence - Informace o předmětu
MAR005 Marketingová korespondence
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2009
- Rozsah
- 1/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
2. Zásady správné tvorby písemného sdělení
3. Význam a znalost normalizované úpravy písemností
4. Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
5. Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
6. Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
7. Tvorba reklamních textů
8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
9. Korespondence na pracovním trhu
10.Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
11.Osobní dopisy řídících pracovníků
12.Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
Obsah kurzu:
1.Význam a úloha písemného projevu v marketingové komunikaci a naplňování marketingových cílů firmy
Formy, druhy účel a význam písemných sdělení v průběhu jednotlivých marketingových činností a při zabezpečování marketingových cílů firmy
2.Zásady správné tvorby písemného sdělení
Funkční ekonomický styl- jazyk, sloh a stylizace. Psychologické aspekty písemné komunikace.
3.Význam a znalost normalizované úpravy písemností
Obchodní písemnosti podle norem ČR a EU. Základní pravidla psaní na PC.
4.Základní struktura obchodních dopisů a dalších marketingových písemností
Marketingové poslání písemností. Stavba, úprava a stylizace, druhy, podepisování. Úprava písemností pro tisk, statě, články odborné práce.
5.Písemnosti při navazování kontaktů s dodavateli a zákazníky
Dokladování vyhledávání zákazníků a obchodních partnerů. Poptávka, nabídka (vyžádaná, nevyžádaná), inzertní sdělení, potvrzení objednávky, kupní smlouva.
6.Řešení problémů ve vztahu s dodavateli a zákazníky
Uzavírání a plnění kupních smluv a jejích řešení. Odvolávka a přepravní dispozice, návěští, urgence, reklamace, upomínka, písemné formy prezentace produktů.
7.Tvorba reklamních textů
Příprava, všeobecné zásady, metodika tvorby, základní druhy a formy.
8.Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
Písemná sdělení manažerů při marketingové organizaci a řízení firmy. Aktivity a formy Public Relations.
9.Korespondence na pracovním trhu
Získávání a příjem nových pracovníků- nabídka volných míst, žádost o místo, životopis, pracovní smlouva. Ukončení pracovního poměru dohodou, výpovědí a další způsoby. Pracovní posudek. Jednoduché právní listiny.
10.Marketingová komunikace prostřednictvím Internetu
Základní cíle a formy - Public Relations. Podpora prodeje, internetová reklama.
11.Osobní dopisy řídících pracovníků
Význam osobních dopisů při řešení marketingových firemních cílů, jejich druhy, úprava, účel, stylizace.
12.Využití elektronické pošty při marketingové komunikaci a volné téma
Mailing a vyřizování korespondence prostřednictvím PC. Aktuální problémy podle výběru posluchačů.
Kurz je vyučován v počítačové učebně.
- Struktura výkladu:
- Literatura
- povinná literatura
- STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8. info
- Český normalizační institut. Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovaných textovými editory. Praha: Český normalizační institut, 1997. info
- KULDOVÁ, O., FLEISCHMANNOVÁ, E. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. Praha: Fortuna, 1995. ISBN 80-7165-192-X. info
- ŠTIKOVÁ, S. Obchodní korespondence I. Plzeň: Korespondent, 1993. info
- Informace učitele
- ;
Studenti odevzdají předepsanou seminární práci ve stanoveném termínu a její hodnocení bude součástí písemné zkoušky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/MAR005