OPF:MARCMAS Marketing of Services - Course Information
MARCMAS Marketing of Services
School of Business Administration in KarvinaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- MARCMAR Marketing
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- CZV Bc Veřejná ekonomika a správa (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Předmět zahrnuje objasnění definice služeb, zvláštnosti marketingového mixu ve službách, pojmu service economy v rámci vývoje světové ekonomiky. Pochopení adaptace marketingové strategie a marketingového výzkumu služeb.
- Syllabus (in Czech)
1. Co jsou to služby
2. Marketingový přístup ke službám
3. Strategické marketingové plánování
4. Marketingový výzkum ve službách
5. Produkt ve službách
6. Ceny služeb
7. Distribuce služeb
8. Komunikační mix
9. Lidé ve službách
10. Materiální prostředí
11. Procesy ve službách
12. Řízení kvality ve službách
13. Praktické zkušenosti s novými trendy marketingu ve službách.
- Literature
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 6 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/MARCMAS