MARK009S Marketingová komunikace

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2009
Rozsah
Přednáška 8 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se vytváření a užití jednotlivým prvkům komunikačního mixu jako je reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, Direct marketing, Sponzoring (nový prvek). Studenti se také dozví zajímavosti ohledně nových trendů v marketingové komunikaci. Obsahem předmětu není pouze charakteristika jednotlivých prvků komunikačního mixu, ale také širší souvislosti jako je legislativní prostředí, psychologie reklamy a její vliv na zákazníky, výzkum a plánování marketingové komunikace, výběr a využití služeb reklamních a mediálních agentur.
Osnova
  • Zvládnout základní pojmy teorie marketingové komunikace. Porozumět základním metodám uplatňování jednotlivých druhů marketingové komunikace pro získávání lepšího postavení firmy na trhu. Věnovat se vytváření a užití jednotlivým prvkům komunikačního mixu jako je reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, Direct marketing, Sponzoring (nový prvek). Studenti se také dozví zajímavosti ohledně nových trendů v marketingové komunikaci. Obsahem předmětu není pouze charakteristika jednotlivých prvků komunikačního mixu, ale také širší souvislosti jako je legislativní prostředí, psychologie reklamy a její vliv na zákazníky, výzkum a plánování marketingové komunikace, výběr a využití služeb reklamních a mediálních agentur.
    1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, cílové skupiny zákazníků, segmentace, targeting, positioning
    2. Cíle marketingové komunikace a komunikační proces
    3. Regulace marketingové komunikace, etika v reklamě, mezinárodní regulace
    4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika
    5. Reklama
    6. Úloha psychologie v reklamě
    7. Využití emocí a doporučovatelů v reklamním sdělení, sociální reklama
    8. Podpora prodeje, její plánování a užití
    9. Osobní prodej
    10. Public Relations, sponzorství, marketing událostí (Event marketing)
    11. Přímý marketing (Direct Marketing)
    12. Plánování komunikačního mixu
    13. Měření a testování účinků marketingové komunikace
Literatura
    povinná literatura
  • FREY, P. Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-129-1. info
  • FLEISCHMANOVÁ, I. Regulace reklamy. Praha: ASPI, 2005. ISBN 80-7357-147-1. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Výzkum efektivnosti komerční komunikace. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0789-7. info
  • WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0569-9. info
  • PELSMACKER, P. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0402-1. info
  • TELLIS, J.GERARD. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-997-7. info
    doporučená literatura
  • FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. info
  • ZYMAN. S. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-107-0. info
  • SCHIFFMAN, L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Reklama. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0557-5. info
  • NAGYOVÁ, J. Marketingová komunikace není pouze reklama. Praha: VOX, 1999. ISBN 80-86324-00-1. info
  • NĚMEC, P. Public relations. Komunikace v konfliktních a krizových situacích. Praha: Management Press, 1999. ISBN 80-85943-66-2. info
  • FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1681-7. info
  • NĚMEC, P. Public relations. Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-20-4. info
Informace učitele
Předpokladem pro absolvování předmětu je zpracování seminární práce na zadané téma, ve stanovém rozsahu a její odevzdání do určeného data. Seminární práce je součástí celkového hodnocení studenta. Absolvování průběžného písemného testu. Předmět je ukončen ústní zkouškou.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2009/MARK009S