MARPDSR Strategické marketingové řízení

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2009
Rozsah
Přednáška 40 HOD/SEM. 15 kr. Ukončení: dzk.
Vyučující
prof. Ing. František Němec, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (přednášející)
Garance
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Rozšířit znalosti v oblasti využívání marketingových metod a postupů v řízení firem. Dále rozvinout schopnosti samostatně vypracovávat tržní analýzy a na jejich základě vytvářet marketingové strategie.
Osnova
  • 1. Metodologie strategického marketingu
    Obsah marketingového řízení. Strategická marketingová analýza jako východisko marketingového plánu. Analytické metody. Analýza a měření trhu. Analýza subjektů trhu (zákazník, konkurence, maloobchod). Analýza ziskovosti a marketingové produktivity.
    2. Marketingová strategie a taktika ve společnosti
    Poslání společnosti, strategie společnosti a marketingové cíle. Marketingové strategie, jejich kvalifikace a vhodnost použití.
    3. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programů
    Marketingové programy. Výrobkové programy. Cenové programy. Reklamní programy. Programy podpory prodeje. Prodejní a distribuční programy.
    4. Strategický základ marketingového řízení
    Organizace marketingových činností. Marketingový plán, jeho implementace a kontrola. Marketingový audit. Marketingové modely.
    5. Prognostické scénáře a strategický informační systém
    Scénářová technika jako nástroj umožňující systematické zacházení s nejistotami v okolí firmy. Rozbor základních nejistot, rychlých pohybů a ekologických katastrof. Návody k přístupům řešení vybraných nejistot.
    6. Strategický význam transformací v podnikové sféře
    Strukturální změny včetně jejich sociálně psychologických aspektů. Globální trendy, teorie trendů, strukturální změny, technologické a technické průlomy, globalizace a globalizační průvodní jevy. Nová očekávání zákazníků, odběratelů, uživatelů.
    7. Od scénářů ke strategiím
    Základní scénář - klíčová strategická rozhodnutí, indikátory změny, zvratu. Alternativní strategická rozhodnutí. Systém předstihového varování. Monitorování signálních informací. Korekce hlavní strategie. Přechod k alternativním strategiím.

    8. Strategický marketingový proces - realizační etapa
    Úkoly realizační etapy. Metodologický a metodický základ průběhu realizační etapy. Realizační aktivity. Vytvoření efektivní marketingové organizace.
Literatura
    doporučená literatura
  • SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Grada, 2003. ISBN 80-247-0422-6. info
  • KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3. info
  • NASH, E. Direct marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
  • ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
  • KALKA, R., MÄSSEN, A. Marketing. Klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-8413-7. info
  • KOTLER, P. Marketing od A do Z. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1. info
  • SMITH, P. Moderní marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-252-1. info
  • HAGUE, P. Průzkum trhu. Praha: Praxe manažera, 2003. ISBN 80-7226-917-8. info
  • H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
  • ALSBURY, A., JAY, R. Marketing - to nejlepší z praxe. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-617-9. info
  • DOHNAL, J. Řízení vztahů se zákazníky. Procesy, pracovníci, technologie. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0401-3. info
  • SPÁČIL, V. Případové studie z business marketingu. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-76-X. info
  • SPÁČIL, V. Sylaby z business marketingu. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-76-X. info
  • SPÁČIL, V. Sylaby z marketingového řízení. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-76-X. info
  • SPÁČIL, V. Sylaby z marketingového řízení. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN -86122-76-X. info
  • KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
  • COOPER, J., LANE, P. Marketingové plánování. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-641-2. info
  • BUREŠ, I. Poziční strategie v marketingu. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-65-4. info
  • MEFFERT, H. Marketing Management. Praha: Grada, 1996. ISBN 8O-7169-329-4. info
  • GUILTINAN, JP., PAUL, GW. Marketing Management. Strategies and Programs. New York: McGraw Hill, 1995. ISBN 0-07-048942-4. info
  • SCHULTZ, DE. Moderní reklama - umění zaujmout. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-062-7. info
  • BUREŠ, I. Finanční řízení marketingových projektů. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-85603-59-4. info
  • GROSS, AC., BANING, PM., MEREDITH, LN., FORD, ID. Business Marketing. Boston: Houghton Mifflin, 1993. ISBN 0-395-56083-7. info
  • TOMEK, J. Marketingová strategie podniku. Praha: Management Press, 1992. ISBN 80-85653-03-9. info
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014.