OPF:KCRCPDC Practical Skills in Tourism - Course Information
KCRCPDC Practical Skills in Tourism
School of Business Administration in KarvinaSummer 2010
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Ing. Milan Němčanský
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Posluchač se během 3 týdenní řízené odborné praxe (15 pracovních dní) seznámí s pracovním chodem organizace. Předpokládá se v rámci možností organizace zapojení studenta do provozní činnosti na pracovišti. Účelem odborné praxe je doplnění teoretických znalostí o praktické zkušenosti s prací v organizaci cestovního ruchu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. den
Organizace a řízení organizace: firemní směrnice, pracovní postupy, poštovní a administrativní agenda, mzdy, náklady, práce účtárny, vyúčtování daní, soudy a arbitráže.
2. den
Práce se základními zákony a vyhláškami: Zákoník práce, Obchodní zákon, Živnostenský zákon a ostatní předpisy týkající se provozu cestovní kanceláře, agentury, informačního centra.
3. den
Výzkum trhu: výzkum konkurence, výzkum tržních příležitostí, marketingová strategie, marketingový plán činnosti.
4. den
Příprava produktu: dodavatelsko odběratelské vztahy (dodavatelé i klientela), marketingová komunikace.
5. den
Příprava prodeje: pracovní metody a postupy, cenové kalkulace, katalog, propagace, Public Relations.
6. den
Informační systém organizace cestovního ruchu: využití softwaru PC.
7. den
Prodej: produkt, technika prodeje (všeobecné a záruční podmínky, cestovní smlouva, odbavení akce, stornopoplatky.
8. den
Styk se zákazníky: druhy a charakteristiky osobnosti zákazníků, komunikace, stížnosti a reklamace.
9. den
Doplňkové služby v cestovním ruchu: dopravní ceniny, vstupenky, publikace, mapy, upomínkové předměty apod.
10. den
Touroperátorská činnost a dealerský prodej v cestovní kanceláři: smlouvy, provize a penále.
11. den
Organizace a řízení prodejní cestovní agentury (informačního centra): smlouvy, provize a penále.
12. den
Vyúčtování akce: výsledná kalkulace a vyúčtování, výnosy a ztráty, kontrolní činnost, vymáhání plateb.
13. den
Vyhodnocení činnosti a plán rozvoje organizace cestovního ruchu: vyhodnocení dotazníků spokojenosti, vyhodnocení výzkumu trhu a klientely, koordinace plánů na další období.
14. den
Práce s průvodci cestovního ruchu (kontakt, školení, organizování sebevzdělávání, odměny, kategorizace, zprostředkování prodeje zájezdů).
15. den
Profesní růst pracovníků organizace cestovního ruchu, školení zaměstnanců ap.
- 1. den
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2010/KCRCPDC