SVCMSV Metody sociologického výzkumu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2010
Rozsah
Přednáška 8 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Ivona Buryová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Vojtěch Malátek, CSc. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Vojtěch Malátek, CSc.
Katedra ekonomie a veřejné správy – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Výuka v předmětu je zaměřena k získání vědomostí o základních metodách a technikách sociologického výzkumu tak, aby je bylo možné uplatnit v oblasti sociálního managementu, ve sféře ekonomiky, marketingu a managementu (formulovat výzkumný problém, zvolit vhodné metody a techniky zkoumání, realizovat výzkum, interpretovat výsledky šetření). Výuka je koncipována tak, aby získané znalosti studenti mohli využít také při zpracování bakalářských a diplomových prací, pokud jejich tématika souvisí s realizací výzkumných metod a procedur.
Osnova
  • 1. Charakteristika sociologického výzkumu
    2. Druhy sociologického výzkumu a výzkumných procedur
    3. Organizace sociologického výzkumu
    4. Charakteristika pozorování a rozhovoru, jejich praktické provádění
    5. Dotazování a jeho použití při získávání sociologických informací
    6. Technika studia dokumentů v sociologickém výzkumu
    7. Anketa v sociologickém výzkumu
    8. Komunikační výzkum
    9. Statistická procedura v sociologickém výzkumu
    10. Kvantifikace v sociologickém výzkumu
    11. Aplikace statistických postupů v sociologickém výzkumu
    12. Sociometrie
    13. Aplikace sociologického výzkumu při výzkumu trhu
Literatura
    povinná literatura
  • MALÁTEK, V. Metodologie marketingového výzkumu. Karviná: SU OPF, 2001. ISBN 80-7248-119-3. info
  • STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X. info
  • MALÁTEK, V., POLONSKÝ, D. Metody sociologického výzkumu. Karviná: SU OPF, 1998. ISBN 80-7248-015-4. info
    doporučená literatura
  • KOZEL, R., KOL. Moderní marketingový výzkum. Praha: GRADA Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
  • SURYNEK, A., KOMÁRKOVÁ, R., KAŠPAROVÁ, E. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4. info
  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7. info
  • WONNACOT, T. H., WONNACOT, R. J. Statistika pro obchod a hospodářství. Victoria Publishing, 1997. ISBN 80-85605-09-0. info
  • LAZARSFELD, P. Počátky komunikačního výzkumu. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7184-342-3. info
  • LAMSER, V. Komunikace a společnost. Úvod do teorie společenské komunikace. Praha, 1969. ISBN neuvedeno. info
Informace učitele
test v průběhu výuky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2011, léto 2012.