KCJKPN15 Odborný jazyk pro hotelnictví - němčina - 5. část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2011
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Marta Banková (cvičící)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Zdenka Jirásková (cvičící)
Mgr. Michaela Kryšpínová (cvičící)
Mgr. Blanka Mikolajková (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Mgr. Irina Ruberova (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.1 středně pokročilí směřující k úrovni pokročilých (odborný jazyk) Cílem předmětu je seznámit studující se všemi situacemi, se kterými přijdou zaměstnanci hotelů a turistických zařízení do styku, a naučit je tyto situace úspěšně zvládat. V popředí učebního procesu stojí kompetence k profesnímu jednání získáním odborných znalostí a sociálních kompetencí na příkladech z oblasti turismu. Součástí předmětu je nácvik strategií v oblasti lexikálně-gramatické, porozumění čtenému textu, psaní, poslechu s porozuměním a mluveného projevu s důrazem na interkulturní kompetenci.
Osnova
  • 1. Gäste an der Rezeption empfangen und registrieren
    2. Service im Café, im Restaurant und auf dem Zimmer
    3. Gästen und Ineressenten Informationen geben
    4. Hotels beschreiben und vermitteln
    5. Informationen über Hoteldienstleistungen
    6. Telefonservice im Hotel
    7. Reklamationen
    8. Rundfahrten, Reisen
    9. Kulturelle Angebote vermitteln
    10. Leihwagen und andere Dienstleistungen
    11. Speisen im Hotel
    12. Abrechnung
    13. Verabschiedung von Gästen
    1. Gäste an der Rezeption empfangen und registrieren
    Gespräche zwischen den Gästen und dem Rezeptionisten, Zimmer bestellen, Anmeldeformular ausfüllen
    2. Service im Café, im Restaurant und auf dem Zimmer
    Speisekarte und Getränkekarte lesen, beim Ober bestellen
    3. Gästen und Ineressenten Informationen geben
    Informationen über die Stadt, Wettervorhersage, ärztliche Hilfe, Einkaufsmöglichkeiten, kulturelle Veranstaltungen an der Rezeption einholen
    4. Hotels beschreiben und vermitteln
    Kategorie eines Hotels, Austattung, Dienstleistungen, Umgebug und Unterhaltungsmöglichkeiten
    5. Informationen über Hoteldienstleistungen
    Was kann ein Hotel anbieten? Beispiele: Kinderbetreuung, Swimmingpool, Fitnesss Center, Unterhaltung, ?
    6. Telefonservice im Hotel
    Die Rolle des Telefons im Hotelleben, Zimmerreservierung, das Telefon als schnellstes Kommunikationsmittel zwischen dem Gast und dem Hotel
    7. Reklamationen
    Reklamationsgründe, Beschwerden richtig formulieren
    8. Rundfahrten, Reisen
    Stadtrundfahrten, Ausflüge, Sehenswürdigkeiten besichtigen, Umgebung kennen lernen
    9. Kulturelle Angebote vermitteln
    sich Informationen über kulturelle Veranstaltungen einholen, zwischen den Angeboten auswählen
    10. Leihwagen und andere Dienstleistungen
    einen Rundgang/eine Runfahrt beschreiben
    11. Speisen im Hotel
    Möglichkeiten der Verköstigung im Hotel, Speisenangebote im Hotel
    12. Abrechnung
    Die Hotelrechnungrechnung ausstellen und begleichen
    13. Verabschiedung von Gästen
    Höflichkeitsformeln bei der Verabschiedung, Hoffnung auf ein baldiges Wiedersehen
Literatura
    povinná literatura
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Gespräche führen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-001646-1. info
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015.