OPF:MPPMTD Management turistických destin - Informace o předmětu
MPPMTD Management turistických destinací
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2012
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Václav Lednický, CSc. (přednášející)
Václav Lednický, CSc. (cvičící) - Garance
- Václav Lednický, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, N_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace , o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku. 1. Faktory rozvoje cestovního ruchu a jeho rozmístění v rámci území 2. Územní plán a jeho význam 3. Tvorba územní strategie s ohledem na cestovní ruch 4. Ekonomický a politický význam cestovního ruchu 5. Pojem turistické destinace 6. Rajonizace cestovního ruchu 7. Management turistické destinace 8. Marketing turistické destinace 9. Komunikační mix turistické destinace 10. Tvorba strategie turistické destinace 11. Vytváření produktů cestovního ruchu 12. Tvorba podnikatelských sdružení v cestovním ruchu v rámci destinace 13. Výskyt a řešení krizových situací v turistických destinacích
- Osnova
- Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace, o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku.
Struktura výkladu:
1. Faktory rozvoje cestovního ruchu a jeho rozmístění v rámci území
2. Územní plán a jeho význam
3. Tvorba územní strategie s ohledem na cestovní ruch
4. Ekonomický a politický význam cestovního ruchu
5. Pojem turistické destinace
6. Rajonizace cestovního ruchu
7. Management turistické destinace
8. Marketing turistické destinace
9. Komunikační mix turistické destinace
10. Tvorba strategie turistické destinace
11. Vytváření produktů cestovního ruchu
12. Tvorba podnikatelských sdružení v cestovním ruchu v rámci destinace
13. Výskyt a řešení krizových situací v turistických destinacích
- Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace, o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku.
- Literatura
- povinná literatura
- VYSTOUPIL, J., ŠAUER, M. Základy cestovního ruchu. Brno: MU ESF, 2006. ISBN 80-210-4205-2. info
- KIRÁLOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
- LEDNICKÝ, V. Tvorba strategie územního celku. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TU, 2003. ISBN 80-248-0468-9. info
- Informace učitele
- Povinná účast na seminářích 60%.
Semestrální práce obhájená v seminářích
Zkouška kombinovaná.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2012/MPPMTD