KCJKPN13 Němčina 1 - část 3.

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2013
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
M.A. Alexander Alisch (cvičící)
Mgr. Marta Banková (cvičící)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Kryšpínová (cvičící)
Mgr. Blanka Mikolajková (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
Student si může zapsat část 3., má-li splněny části 1. a 2., případně studuje-li současně části 2. a 3.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.1 středně pokročilí směřující k úrovni pokročilých Cílem výuky v druhém ročníku je docílit u studentů úrovně B2. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
Osnova
  • 1. Firmenporträt
    2. Abteilungen und Aufgaben
    3. Produkt
    4. Der Weg zum Auftrag
    5. Terminplanung
    6. Problemlösung
    7. Messebeteiligung
    8. Messe-Vorbereitung
    9. Kontakte auf der Messe
    10. Auftragseingang
    11. Planung der Auftragsabwicklung
    12. Projektplanung
    13. Teilschritte in der Reihenfolge
    1. Firmenporträt
    Firma, Produkt, Mitarbeiter, Standort, Unternehmensdaten, die Firma präsentiert sich. Fragewörter.
    2. Abteilungen und Aufgaben
    Abteilungen - Tätigkeiten, Abteilungen in einer Firma: Verwaltung, Konstruktion, Fertigung, Montage, Lager, Versand, Kundendienst, ? . Vermutungen: könnte, dürfte.
    3. Produkt
    Was stellt die Firma her? Branchenangehörigkeit. Produktbeschreibung. Verwendungszweck: zum/zur?, um .. zu ?, Klassifizierung: gehören zu.
    4. Der Weg zum Auftrag
    Der Weg zum Auftrag (Anfrage, Besprechung, Angebot, Auftrag, Auftragsbestätigung, Einverständniserklärung), Zuständigkeiten im Betrieb. Identifikation: Bei ? handelt es sich um ein_..., bei ? liegt ein_ ? vor.
    5. Terminplanung
    Termine vereinbaren, verschieben, delegieren, absagen. Eine Besprechung organisieren. Lokale Präpositionen, Begründen: denn, weil, nämlich.

    6. Problemlösung
    Lösungsvorschläge, Problemlösung in Teilschritten. Argumentieren: Meiner Meinung nach ?, ich halte nichts davon, ?, ich würde (nicht/kein_)? . Reihenfolge.
    7. Messebeteiligung
    Messeziele, Messe-Einrichtungen, -Angebote, -Daten. Gründe für einen Messebesuch. Ziele und Erwartungen: Das Ziel/die Erwartung, ? zu ? . Terminangaben: schon, noch nicht, sofort, bis spätestens, bis zum, am.
    8. Messe-Vorbereitung
    Messeschwerpunkte - Kundeninteresse, Messe-Checkliste, Messe-Vorbereitung: Wer, was, wann, ??
    Das Messeteam. Passiv(ersatz): muss/kann? werden, erfolgt, ? hat zu geschehen, ? ist zu tun, ist ? -bar.
    9. Kontakte auf der Mense
    Am Messestand, Messegespräche, ein wichtiger Kunde, Perspektiven. Emfehlungen.
    10. Auftragseingang
    Der Auftrag ist da. Was jetzt? Was vorher? Was danach? Auftragsanalyse. Konjunktionen: als, wenn, nachdem, bevor.
    11. Planung der Auftragsabwicklung
    Stimmung, Laune, Gefühl. Alles klar? Standard oder nicht Standard? Gespräche über die Auftragsabwicklung. Konditional I und Konjunktiv II: Was würden Sie tun? - Ich würde? . Was hätten Sie getan? - Ich hätte ? .
    12. Projektplanung
    Planung ist alles. Was muss erledigt sein. Was muss zuerst erledigt werden, was kann paralel, was hat noch Zeit. Wer ist für die Erledigung zuständig? Attributives Partizip.
    13. Teilschritte in der Reihenfolge
    Beispiele der Teilschritte bei einer Auftragserledigung: Eingang des Akkreditivs, Herstellung der Teile, Beschaffung der fehlenden Teilw, Anfertigung der Konstruktionszeichnungen, Durchführung der Montage, ? . Reihenfolge. Zustandspassiv.
Literatura
    povinná literatura
  • BERGELOVÁ, E. Jazyková obchodní průprava - Deutsch im Berufsleben. Plzeň: Fraus, 2004. info
  • HÖPPNEROVÁ, V. Němčina v hospodářství. Ekopress, 2001. info
  • BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 3. München: Max Hueber Verlag, 1998. ISBN 3-19-001592-9. info
Výukové metody
Seminární výuka
Metody hodnocení
Zápočet
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Student si může zapsat část 3., má-li splněny části 1. a 2., případně studuje-li současně části 2. a 3.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015.