KCJKPN16 Odborný jazyk pro hotelnictví - němčina - 6. část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2013
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
M.A. Alexander Alisch (cvičící)
Mgr. Marta Banková (cvičící)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Kryšpínová (cvičící)
Mgr. Blanka Mikolajková (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Garance
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
Student si může zapsat část 6., má-li splněnu část 5., případně studuje-li současně části 5. a 6.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.2 pokročilí (odborný jazyk) Cílem předmětu optimalizovat kontakt s partnery z německo-jazyčné oblasti. Vedle komunikační kompetence je zde v popředí interkulturní přístup, tzn.orientace na rozdíly mezi výchozí a cílovou kulturou, možnosti překonávání kulturního šoku, stereotypy a předsudky, národní zvyky, mentalitu, hodnoty, symboly aj. Ze specifických kulturních témat se studenti seznámí s problematikou imigrantů, stravovacími zvyky, kulturními a společenskými reáliemi.
Osnova
  • 1. Kultur
    2. - 3. Stereotype und Vorurteile
    4. - 5. Kulturwerte
    6. - 7. Einwanderungsland Deutschland
    8. - 9. Deutschsprachige Länder
    10. - 11. Gastronomie
    12. Humor
    13. Präsentation der Seminararbeit
    1. Kultur
    pojem kultura, jednotlivé složky kultury, model kulturního šoku
    2. Stereotype und Vorurteile
    stereotypy a předsudky, mechanizmy vniku stereotypů a předsudků a jejich možná prevence
    3. Stereotype und Vorurteile
    jak stereotypy a předsudky fungují, komparace výchozí a cílové kultury
    4. Kulturwerte
    národní identita, kulturní hodnoty jednotlivých zemích,
    5. Kulturwerte
    hodnotová orientace vlastní kultury

    6. Einwanderungsland Deutschland
    jednotlivé země Německa, problematika přistěhovalců v jednotlivých spolkových zemích
    7. Einwanderungsland Deutschland
    otevřenost jednotlivých kultur vůči přistěhovalcům, akulturace, tolerance
    8. Deutschsprachige Länder
    německojazyčná oblast z hlediska cestovního ruchu
    9. Deutschsprachige Länder
    německojazyčná oblast z hlediska kulturních, historických a společenských reálií
    10. Gastronomie
    gastronomie, úvod do problematiky národních stravovacích návyků
    11. Gastronomie
    typická jídla a speciality v jednotlivých spolkových zemích
    12. Humor
    různé druhy humoru a témata, typická témata, intekulturní rozdíly
    13. Präsentation der Seminararbeit
Literatura
    povinná literatura
  • HÖPPNEROVÁ, V. Deutsch im Tourismus. Praha, 2008. ISBN 978-80-86929-41-5. info
  • HÖPPNEROVÁ, V. Deutsch im Tourismus. Praha: Ekopress, 2008. ISBN 978-80-86928-41-5. info
  • ORSZULIKOVÁ, I., MARTINEK, D. Deutsch-Interkulturell (Lesetraining). Karviná: SU OPF, 2006. info
  • BARBERIS, P., BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Gespräche führen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-001646-1. info
Výukové metody
Seminární výuka
Metody hodnocení
Zápočet
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 60% docházku.
Student si může zapsat část 6., má-li splněnu část 5., případně studuje-li současně části 5. a 6.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015.