OPF:KCRBPMCR Marketing v cestovním ruchu - Informace o předmětu
KCRBPMCR Marketing v cestovním ruchu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2013
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (cvičící) - Garance
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- Vypracování seminární práce na vybrané téma z oblasti praktické aplikace marketingu v cestovním ruchu. 60% povinná aktivní účast na seminářích, účast na vědecko - výzkumné práci katedry.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Posluchač se v rámci předmětu seznamuje s aplikací a specifikací marketingu v oblasti cestovního ruchu. Seznamuje se s marketingovým mixem cestovního ruchu, tvorbou koncepce a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade na výzkum trhu, na tvorbu nabídky, marketingové strategie, marketingovou komunikaci v cestovním ruchu, na psychologii prodeje v cestovním ruchu. Aplikací marketingu v podmínkách cestovního ruchu získává posluchač přehled o možnostech jeho využití při řízení organizací cestovního ruchu.
- Osnova
- 1.Podnikání v cestovním ruchu.
2.Vymezení marketingu v cestovním ruchu.
3.Marketingová strategie, umísťování a cíle.
4.Marketingový mix cestovního ruchu.
5.Cenová tvorba v cestovním ruchu.
6.Distribuční mix v cestovním ruchu.
7.Lidé a spolupráce organizací v cestovním ruchu.
8.Komunikační mix v cestovním ruchu
9.Marketingový výzkum.
10.Marketing management cestovního ruchu.
11.Event marketing.
12.Marketing destinace cestovního ruchu.
13.Marketing lázeňství a wellness.
1.Podnikání v cestovním ruchu
Podniky cestovního ruchu. Trh cestovního ruchu, jeho složky a zvláštnosti. Poptávka a nabídka v cestovním ruchu. Zvláštnosti služeb cestovního ruchu.
2.Vymezení marketingu v cestovním ruchu
Podstata a historický vývoj marketingu v cestovním ruchu. Pojmy. Trendy. Marketingový systém cestovního ruchu. Specifikace marketingu v cestovním ruchu.
3.Marketingové strategie, umísťování a cíle
Marketingové strategie, tržní segmentace, cílové trhy, umísťování a cíle marketingu cestovního ruchu. Marketingová pravidla cestovního ruchu.
4.Marketingový mix cestovního ruchu
8 P marketingového mixu služeb cestovního ruchu. Marketingové plánování. Specifikace produktu cestovního ruchu. Spotřební chování zákazníka. Psychologie prodeje.
5.Cenová tvorba v cestovním ruchu
Cenotvorba v cestovním ruchu. Přístupy, charakteristika, význam cenotvorby. Cíle cenové tvorby, strategie, kritéria.
6.Distribuční mix v cestovním ruchu
Distribuční politika v cestovním ruchu. Role zprostředkovatelů v cestovním ruchu. Vliv nových technologií na distribuci v cestovním ruchu.
7.Lidé a spolupráce organizací v cestovním ruchu
Výběr, řízení lidských zdrojů, motivace, kontrola, hodnocení. Spolupráce a kooperace organizací cestovního ruchu.
8.Komunikační mix v cestovním ruchu
Marketingová komunikace cestovního ruchu. Proces marketingové komunikace. Cíle, nástroje a metody marketingové komunikace. Výstavy a veletrhy.
9.Marketingový výzkum
Podstata a význam marketingového výzkumu v cestovním ruchu. Výzkum trhu. Výzkum produktu, zákazníka, konkurence. Analýza a prognóza vývoje trhu v jednotlivých formách cestovního ruchu.
10.Marketing management cestovního ruchu.
Marketing management - charakteristika, význam, plánování, realizace, hodnocení a kontrola marketingových aktivit organizací cestovního ruchu.
11.Event marketing
Event marketing v cestovním ruchu. Charakteristika, rozdělení a význam eventů v cestovním ruchu. Role Event marketingu v marketingu organizací cestovního ruchu.
12.Marketing destinace cestovního ruchu
Plánování produktu destinace s využitím primární a sekundární nabídky turistické destinace, Organizace a instituce zajišťující destinační marketing. Význam marketingové komunikace v marketingu destinace.
13.Marketing v lázeňství a wellness
Význam a aplikace marketingového plánování v lázeňství. Marketing lázeňských služeb a jeho specifika v souvislosti s cestovním ruchem. Wellness marketing.
- 1.Podnikání v cestovním ruchu.
- Literatura
- povinná literatura
- JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8. info
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- KOLEKTIV. Služby a cestovný ruch. Bratislava: Sprint, 2001. ISBN 80-88848-78-4. info
- MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
- doporučená literatura
- HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
- KIRÁĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
- SEIFERTOVÁ,V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: Jindřich Kraus - Pragoline, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
- MORRISON, A.M. Hospitality and travel marketing. 3rd ed. Australia: Thomson Learning, 2002. ISBN 0-7668-1605-2. info
- KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0. info
- Výukové metody
- Přednáška s analýzou videozáznamu
Individuální konzultace
Laboratorní praktika
Studijní praxe
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Písemná zkouška
- Informace učitele
- Vypracování seminární práce na vybrané téma z oblasti praktické aplikace marketingu v cestovním ruchu. 60% povinná aktivní účast na seminářích, účast na vědecko - výzkumné práci katedry.
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 65 Přednáška 26 Seminář 13 Zkouška 40 Celkem 144 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2013/KCRBPMCR