KCRPPDC Praktické dovednosti v cestovním ruchu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2013
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Ing. Patrik Kajzar, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
Student předloží k zápočtu deník praxe s komentářem o splnění náplně odborné praxe a nabytých dovednostech dle struktury předmětu a zprávu organizace o průběhu odborné praxe.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchač se během 3 týdenní řízené odborné praxe (15 pracovních dní) seznámí s pracovním chodem organizace. Předpokládá se v rámci možností organizace zapojení studenta do provozní činnosti na pracovišti. Účelem odborné praxe je doplnění teoretických znalostí o praktické zkušenosti s prací v organizaci cestovního ruchu.
Osnova
  • 1. den
    Organizace a řízení organizace: firemní směrnice, pracovní postupy, poštovní a administrativní agenda, mzdy, náklady, práce účtárny, vyúčtování daní, soudy a arbitráže.
    2. den
    Práce se základními zákony a vyhláškami: Zákoník práce, Obchodní zákon, Živnostenský zákon a ostatní předpisy týkající se provozu cestovní kanceláře, agentury, informačního centra.
    3. den
    Výzkum trhu: výzkum konkurence, výzkum tržních příležitostí, marketingová strategie, marketingový plán činnosti.
    4. den
    Příprava produktu: dodavatelsko odběratelské vztahy (dodavatelé i klientela), marketingová komunikace.
    5. den
    Příprava prodeje: pracovní metody a postupy, cenové kalkulace, katalog, propagace, Public Relations.
    6. den
    Informační systém organizace cestovního ruchu: využití softwaru PC.
    7. den
    Prodej: produkt, technika prodeje (všeobecné a záruční podmínky, cestovní smlouva, odbavení akce, stornopoplatky.
    8. den
    Styk se zákazníky: druhy a charakteristiky osobnosti zákazníků, komunikace, stížnosti a reklamace.
    9. den
    Doplňkové služby v cestovním ruchu: dopravní ceniny, vstupenky, publikace, mapy, upomínkové předměty apod.
    10. den
    Touroperátorská činnost a dealerský prodej v cestovní kanceláři: smlouvy, provize a penále.
    11. den
    Organizace a řízení prodejní cestovní agentury (informačního centra): smlouvy, provize a penále.
    12. den
    Vyúčtování akce: výsledná kalkulace a vyúčtování, výnosy a ztráty, kontrolní činnost, vymáhání plateb.
    13. den
    Vyhodnocení činnosti a plán rozvoje organizace cestovního ruchu: vyhodnocení dotazníků spokojenosti, vyhodnocení výzkumu trhu a klientely, koordinace plánů na další období.
    14. den
    Práce s průvodci cestovního ruchu (kontakt, školení, organizování sebevzdělávání, odměny, kategorizace, zprostředkování prodeje zájezdů).
    15. den
    Profesní růst pracovníků organizace cestovního ruchu, školení zaměstnanců ap.
Výukové metody
Pozorování
Demonstrace
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Metody hodnocení
Zápočet
Informace učitele
Student předloží k zápočtu deník praxe s komentářem o splnění náplně odborné praxe a nabytých dovednostech dle struktury předmětu a zprávu organizace o průběhu odborné praxe.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2014.